مسئول امور زنان آموزش و پرورش البرز:

فرهنگیان البرز در رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت شرکت کنند

کرج (پانا) - مسئول امور بانوان و دبیر کارگروه اجرایی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در آموزش و پرورش البرز گفت فرهنگیان استان در رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان البرز در رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت شرکت کنند

زهرا شاکر، مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: رویداد اهداء جایزه ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری در بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پس از تصویب قانون در آبان‌ ماه ۱۴۰۰ و ابلاغ این قانون به دستگاه‌های مربوطه برای اجرایی شدن، طبق بند پ ماده یک، استانداران مکلف شدند از طریق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، راهبری، برنامه‌ریزی، هماهنگی بین بخشی، نظارت و ارزیابی سطح استان را در مورد احکام این قانون بر عهده بگیرند.

شاکر یادآوری کرد: طبق ماده ۱۹ این قانون، بحث اعطای سالانه جایزه جوانی جمعیت مطرح است و هم‌اکنون که ۱۵ ماه از ابلاغ قانون گذشته فرصتی فراهم شده تا ظرفیت‌های فعال در حوزه جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، نخبگان، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و مدیران بر اساس شاخص‌های ابلاغی ستاد ملی جمعیت شناسایی و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: فرهنگیان دارای خانواده چهار فرزندی موفق که سن مادر زیر ۳۵ سال است؛ همچنین مزدوجین سالهای ۱۴۰۱ به بعد که سن مرد زیر ۲۵ و سن زن زیر ۲۲ سال باشد به کمیته داوری دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت مستقر در دفتر امور زنان و خانواده استانداری معرفی می شوند.

مسئول امور زنان آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی هم که شرح وظایفی براساس قانون جوانی جمعیت داشتند و با وجود تمام محدودیت‌ها اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، می‌توانند در این فراخوان شرکت و به عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند.

شاکر تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان فعالیت‌های متنوعی در راستای تحقق ماده ۳۳ قانون جوانی جمعیت انجام شده که به دبیرخانه مربوطه ارسال خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: در این رویداد تجلیل از برگزیدگان، بحث جریان‌سازی و گفتمان‌سازی موضوع جمعیت به صورت گسترده مطرح است و این گفتمان‌سازی جزو اهداف اصلی این رویداد محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار