زنگ عطار در دبیرستان عطار نیشابوری نواخته شد

نیشابور (پانا) - آئین بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری در دبیرستان نمونه عطار نیشابوری با خوانش غزلیات عطار، اجرای موسیقی سنتی توسط دانش‌آموزان و نواخته شدن زنگ عطار آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ عطار در دبیرستان عطار نیشابوری نواخته شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور با تاکید بر اجرای برنامه ارزشی روز ملی عطار به حضور پرشور مردم نیشابور در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: به دلیل تداخل روز ملی عطار با روز جهانی قدس و شهادت حضرت علی (ع)، اهم برنامه های روز ملی عطار از ۲۶ فروردین ماه آغاز می شود.

ابوطالب جوان به دستاوردهای روز جهانی قدس و نامگذاری هوشمندانه این روز توسط حضرت امام خمینی (ره)، پرداخت و افزود: عطار نیشابوری شاعری نامی بود که اتفاقات رخ داده در مسیر زندگی اش، او را به عارفی بزرگ تبدیل کرد و ما باید این راه و تغییر را درس مهم زندگی خود قرار دهیم که اگر این تغییر ایجاد شد، گرامیداشت های روز ملی عطار مفید واقع شده است.

وی ادامه داد: عطار به عنوان یک شخصیت ملی جایگاه خود را دارد ولی ما در طول انقلاب، شهدای بزرگی داشته ایم که هرکدام از آنها می توانند ما را در مسیر هدایت قرار دهند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز می خواهیم از شخصیتی سخن بگوییم که دنیا نیشابور را با این نام می شناسد.

هاحر چنارانی اضافه کرد: شناساندن مفاخر ما به نسل جوان یکی از وظایف مهم ماست.

وی افزود: نیشابور گزیده ای از بهشت است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در ایران اسلامی فقط شهرستان های نیشابور و شیراز، دو روز ملی دارند و در تلاشیم روزهای ملی نیشابور را به هفت روز افزایش دهیم که روز ورود امام مهربانی به نیشابور و روز کمال الملک در حال اقدام است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت روز ملی عطار، گفت: روز ملی عطار، روز یادگیری و آموزش است و یکی از تکالیف ما در جامعه هویت شهرستانی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

سید مهدی قاضی افزود: شهرستان نیشابور در طول تاریخ، مشاهیر و بزرگان زیادی را در خود جای داده است که یکی از این مشاهیر عطار می باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش نیشابور در راستای گرامی داشت روز ملی عطار، اقدامات متعددی انجام داده است که می توان به برگزاری جشنواره " بر بال سیمرغ توسط دانش آموزان دوره ابتدایی، اجرای برنامه " تا سیمرغ " توسط دانش آموزان دوره متوسطه در ۱۵۳ گروه در سطح استان و نواخته شدن زنگ عطار در آغازین روز ملی عطار و اجرای برنامه های متعدد دانش آموزی در این مراسم اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار