آمده ام ثابت کنم، فلسطین تنها نیست

تهران (پانا) - امروز در حالی که بوی تند باروت همچون گذشته از سرزمین خوشه‌های زیتون به مشام می‌رسد و حملات بی‌رحمانه متجاوزان صهیونیستی مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد، کیلومترها آن طرف‌تر کودکان تهران نیز فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آمده ام ثابت کنم، فلسطین تنها نیست

مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف، فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم صهیونیستی برگزار شد.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بود، همان روزی که چهل و چهار سال پیش، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند، امروز تمام مسلمانان جهان یکپارچه بلند شدند و فریاد الله اکبر و مرگ بر ظالم سر دادند.

در راهپیمایی روز قدس امسال تهران، مانند دیگر مراسم ملی و دینی همه اقشار و طیف های جامعه؛ مردم و مسئولان در کنار یکدیگر در مراسم شرکت داشتند و بر اساس مشاهده خبرنگار پانا این حضور گسترده و معنادار بود. امسال نیز راهپیمایان روزه دار با در دست داشتن تصاویر چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها یاد و خاطره بیش از چهل سال اسارت آنان را گرامی داشته اند. همچنین پلاکاردها و پرچم های با مضامین محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در دست دارند.

برپایی غرفه های فرهنگی و هنری سازمان دانش آموزی شهر تهران در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس از دیگر نکات جالب توجه مراسم روز قدس در چهار راه ولی عصر بود که با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان روبرو شد، سرودخوانی با موضوع مقاومت و فلسطین و آزادی قدس از موضوعات مربوط به این غرفه بود.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف است. نمایش عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن و عکس‌هایی از بمباران‌های یمن در نمایشگاه مقاومت تا پیروزی یمن در چهارراه ولیعصر تهران، از حواشی مراسم راهپیمایی روز قدس تهران بود که در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار گرفت.

پرچم‌های رنگی «لبیک یا خامنه‌ای»، «لبیک یا صاحب‌الزمان»، «ما ایستاده‌ایم» و «القدس لنا» و همچنین پرچم حزب الله لبنان، بحرین، عراق و فلسطین در کنار پرچم سه رنگ کشورمان در دستان زنان، مردان و نوجوانان روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس خودنمایی می‌کرد.

در راهپیمایی امروز مادرانی، فرزند یک ساله و چند ماهه خود را با وجود شدت گرما به راهپیمائی آورده بودند تا به او از همین حالا بگویند، ایران اسلامی همچنان ثابت قدم مانده است و همیشه مدافع حق است و با ناحق مبارزه می کند و بالاخره پیروز خواهد شد.

در این راهپیمایی کودکانی بودند که پرچم ایران اسلامی را در یک دست و دست پدر را در درستی دیگر داشتند و روی پیراهنشان، عکس مقام معظم رهبری را طراحی کرده بودند. این کودکان تنها با حضورشان در راهپیمائی با این ظاهر، به دنیا نشان دادند که دهه نودی ها نیز پشت ولایت فقیه هستند و تا آخر خواهند بود.

مردم روزه‌دار و راهپیمایان روز قدس در زیر آفتاب شدید ظهر جمعه، از گرفتن عکس یادگاری با تن‌پوش‌ها و پلاکاردهای روز قدس غافل نشدند و هر خانواده، عکسی یادگاری از راهپیمایی روز قدس سال ۱۴۰۲ با خود به خانه بُرد، گویی نمی خواستند افتخار حضور در این مراسم دینی و انقلابی از قاب خاطرات تصویری آنها پاک شود.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار