برگزاری نخستین پارلمان کودک در شهر اراک

اراک (پانا) - نخستین جلسه پارلمان کودک شهر اراک در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

عصر امروز نخستین جلسه پارلمان کودک شهر اراک پنجشنبه ۲۴ فروردین در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد و اعضای این پارلمان متشکل از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اراک بود.

این پارلمان با هدف بیان مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های کودکان و مطالبات آنان از مسئولین شهر تشکیل شد و بی‌شک جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس در کودکان پارلمان کودک فرصتی مناسبی است‌، چرا که در پارلمان کودک، اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته‌های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین درخواست می‌کنند.

پارلمان کودک موجب آشنایی کودکان با فنون گفتگو و تقدم و تأخر در بیان است که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد و آشنایی با رای‌گیری، صبوری و دفاع از دیگر ثمرات این پارلمان است و کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را تجربه می‌‌کنند.

در نخستین جلسه پارلمان در سال جدید پیرامون نقش صدا‌ و سیما در فرهنگ سازی شهر دوست‌دار کودک صحبت شد و بچه‌ها با شهردار و مدیر کل صدا و سیما صحبت کردند و از دغدغه های خود سخن گفتند و از مدیر کل صدا و سیما درخواست کردند که برای آن‌ها فرصت‌های خاص ایجاد کنند و شهردار اراک و مدیر کل صدا و سیما استان مرکزی نیز با صبوری و مهربانی به سخنان آن‌ها گوش کردند.

امروز شورای اسلامی شهر اراک روز زیبایی را با حضور کودکان ‌و اعضای پارلمان کودک شهر اراک در دفتر کاری اش ثبت کرد و امروز حال و هوای شورای شهر با دنیای پاک و پر از شور و شوق کودکان هم سو شده بود.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدی طالبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار