1500 کودک کار و خیابان در ۲۰ مرکز نگهداری می‌شوند

تهران (پانا) - سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت اکنون یکهزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان در ۲۰ مرکز نگهداری می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
1500 کودک کار و خیابان در ۲۰ مرکز نگهداری می‌شوند

به گزارش سازمان بهزیستی، محمدرضا حیدرهایی اظهار داشت: اگر کودک دارای خانواده باشد (که بیشتر این کودکان دارای خانواده هستند) تعهدات لازم را از خانواده می‌گیریم و کودک را به خانواده تحویل می‌دهیم.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در یک بازه زمانی ۲۱ روزه، اقدامات مددکاری و روانشناختی برای کودک انجام می‌شود و اگر لازم باشد، این بازه زمانی مجدد تمدید می‌شود و کودک باید تعیین تکلیف شود.

وی، اضافه کرد: کودک یا سرپرست موثری ندارد که در آن صورت برای نگهداری به مدت طولانی‌تر تحویل مرکز شبه خانواده می‌شود و اگر سرپرست موثری داشته باشد و خانواده شناسایی شود، تحویل خانواده می‌شود اما بعد از ترخیص هم پیگیری می‌شود که کودک به خیابان برنگردد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره مکاتبه شهرداری با دولت در زمینه گرفتن وظیفه ساماندهی کودکان کار از بهزیستی، گفت: این درخواست از طریق شهرداری تهران ارائه شده است اما کودکان کار فقط در شهر تهران حضور ندارند و در همه شهرها هستند؛ از سویی شهرداری وظیفه‌ای مانند تامین فضای نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان هم دارد و از نظر قانونی باید به آنها عمل کند؛ بنابراین شهرداری باید فضای کافی برای نگهداری کودکان کار را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار