استاد قرآن کریم عنوان کرد:

در صورت تبیین درست مفاهیم قرآنی، دانش‌‌‌آموزان به تلاوت قرآن علاقه‌مند می‌شوند

ملارد (پانا) - یک استاد و حافظ کل قرآن کریم، بر ضرورت تبیین مفاهیم قرآنی به شیوه درست و شفاف به دانش‌‌‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
در صورت تبیین درست مفاهیم قرآنی، دانش‌‌‌آموزان به تلاوت قرآن علاقه‌مند می‌شوند

مجتبی قدبیگی، استاد قرآن و نفر اول مسابقات حفظ قرآن فرهنگیان کشور در محفل انس با قرآن کریم در دبیرستان شاهد شهدای اقتدار ملارد، بیان کرد: کف روی آب ظاهر چشمگیری دارد و کامل سطح آب را می‌پوشاند و شما دیگر آب زلالی را نخواهید دید، این پدیده در تفسیر قرآن همان باطل است و آن آبی که زلال و اصالت آب است، در پایین قرار می‌گیرد قابل مشاهده نیست؛ باطل هم همین‌گونه است مانند کف روی حق را‌ می‌پوشاند. البته تا زمانی که باطلی نباشد حقی‌هم وجود ندارد چون حق قابل رؤیت نیست.برای مثال، اگر بخواهیم رنگ‌ها را از هم متمایز کنیم باید رنگ دیگری را هم در کنار آن قرار دهیم تا بتوانیم آنها را از هم متمایز نشان دهیم، اما تشخیص دادن حق و باطل کاملا سخت است.

حافظ کل قرآن ادامه داد: امروزه ذهن نوجوانان کاملا مخالف جریان‌های قرآنی و انقلابی شده و زمانی که برای آنها تببین می‌کنیم شاهد این هستیم که نوجوانان قابلیت درک مطالب و مفاهیم اصلی حق را دارند.

وی افزود: متاسفانه دلیل مخالفت نوجوان بابت کم‌کاری ما است و این زمینه رو برای نوجوانان ایجاد کرده تا آنها باطل را بیشتر ببینند.

قدبیگی افزود: معنی کلمه دنیا در لغت از دنی یعنی بی‌ارزش و پست آمده است؛ دنیا از چیزهای بی‌ارزش و پست ساخته شده این اسم برگرفته از قرآن کریم است و اینگونه روایت شده است، دنیا در تمام لحظات انسان را مورد امتحان قرار ‌می‌دهد. برای مثال شما یک توپ پلاستیکی را با روکش طلا داخل ویترین قرار دهید، این توپ از بیرون کاملا غنیمتی و با ارزش دیده می‌شود، اما کسی از داخل آن باخبر نیست، این مثال می‌تواند گویای دنیا باشد در این دنیا شما باید با تلاش و کوشش‌های مستمر، حق وباطل را تشخیص دهید. نقشه‌ راه درست کتاب قرآن است، کتابی است که بی‌شک در آن شکی نیست، کتابی‌که راهنمای پرهیزکاران است.

استاد قرآن کریم در رابطه با انس با قرآن به دانش‌آموزان توصیه کرد: در ماه مبارک رمضان که ماهی پر از فضیلت و نور است با خودمان عهد ببندیم که حداقل روزی یک صفحه قرآن را قرائت کنیم و آن را از مهجوریت در بیاوریم.

دانش‌آموز خبر‌نگار: فاطمه ملکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار