در گفت‌وگو با پانا:

دغدغه‌های فرهنگیان با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشته شد

تهران (پانا) - نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت روز گذشته جلسه‌ای با سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار و دغدغه‌های فرهنگیان را با ایشان در میان گذاشته شد تا هر چه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه‌های فرهنگیان با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشته شد

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مشکلات اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در اسفند ماه، اظهار کرد: «متاسفانه ما در بحث پرداخت نشدن معوقات فرهنگیان شاهد بی‌تدبیری از سوی کارشناسان بودیم؛ جای تشکر دارد که ریاست محترم جمهوری به موقع به این موضوع ورود کردند و مساله رتبه‌بندی و پرداخت معوقات فرهنگیان را با تامین مبلغی که مورد تقاضای وزارت محترم آموزش و پرورش بود، مرتفع کردند به گونه‌ای که تا حدودی دغدغه فرهنگیان برطرف شد.»

وی افزود:‌ «در بحث رتبه‌بندی معلمان، اعتراضاتی از سوی برخی از فرهنگیان هست که موضوعات کارشناسی است و جای نگرانی نیست. خوشبختانه این موضوع در دستور کار دولت و مجلس است و ان‌شالله ظرف چند ماه آینده به صورت کامل حل و فصل می‌شود.»

این عضو کمیسیون افتصادی مجلس گفت: «روز گذشته جلسه‌ای با سرپرست وزارت آموزش و پرورش داشتیم و دغدغه‌های فرهنگیان را با ایشان در میان گذاشتیم تا هر چه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.»

وی ادامه داد: «باتوجه به شناخت آقای رئیس جمهور از مجلس شورای اسلامی، بهتر است که فردی معرفی شود که بتواند بر مشکلات و مسائل آموزش و پرورش فائق آید. رئیس جمهور استحضار دارند پیش از این افرادی را به مجلس معرفی کردند اما نمایندگان مجلس رای اعتماد ندادند. در نهایت به دکتر نوری رای اعتماد داده شد اما اختلافات بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش موجب شد تا ایشان داوطلبانه استعفا دهند که کارشان ارزشمند بود. »

حسن پور بیان کرد: «در نشست مشترک دولت و مجلس آقای قالیباف به بهترین وجه ممکن مسائل را با دولتمردان در میان گذاشتند و رئیس جمهور نیز آنچه دغدغه‌شان بود را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند. امیدواریم که امسال بتوانیم به بخشی از دغدغه‌های ولی نعمتان خود در کشور که مردم عزیز هستند، پاسخ مثبت دهیم.»

وی ضمن اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز گفت: «در موضوع دیپلماسی، ارتباطاتی که دولت با کشورهای منطقه شروع کرده، حکایت از امیدآفرینی برای کشور دارد.»

نماینده مردم سیرجان در مجلس خاطر نشان کرد: «آنچه که باید مدنظر قوای سه‌گانه و کارگزاران نظام باشد، منشور شعار سال است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند در این راستا کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای شعار سال هستند. کمیسیون اقتصادی نیز در ابتدای سال در رابطه با اجرای شعار سال، نشست‌هایی را با وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم؛ ان‌شاالله پس از جمع‌بندی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد. امیدواریم بتوانیم به جمع‌بندی خوبی برسیم تا بخشی از دغدغه مردم که امروز اصلی‌ترین آن معیشت، مسکن، ازدواج و اشتغال است، رفع شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار