در گفت‌وگو با پانا:

ضیاء عربشاهی: نتیجه دربی، قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کند

مربی اسپانیایی تراکتور با شعور است/گل محمدی باید شجاعتش را نشان دهد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است نتیجه دربی تهران نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی لیگ برتر دارد و مساوی به نفع سپاهان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ضیاء عربشاهی: نتیجه دربی، قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کند

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی پرسپولیس و نزدیک شدن به صدر جدول و شکست سپاهان گفت:«خوشبختانه پرسپولیس سال جدید را با پیروزی آغاز کرد. در حالی که سال قبل و در شروع کار اصلا خوب نبودیم. امیدوارم در ادامه همه چیز به نفع ما رقم بخورد و بتوانیم بازهم قهرمان شویم. ما خیلی روان‌تر و بهتر و باضرب آهنگ قوی‌تری بازی کردیم. ملوان تیم خیلی خوبی بود. اما رقابت خوبی بین بچه‌های ما بوجود آمده و جایگاه هیچ بازیکنی در ترکیب اصلی تضمین نیست. بازیکنانی که در زمین هستند با تمام وجود بازی می‌کنند تا هم نظر هواداران و هم مربیان را جلب کنند و این نوید روزهای خوبی می‌دهد.»
وی افزود: «تیم ملوان جزو تیم‌هایی است که قدرت بدنی و فیزیک خوبی دارند. جزو تیم‌های دونده و جوان هستند که فوتبال دفاعی هم بازی نمی‌کنند. آنها از جلو پرسپولیس را پرس کرده بودند و اجازه بازیسازی نمی‌دادند. تا دقیقه ۳۰ خیلی خوب بازی کردند اما بازی روان بچه‌ها آنها را اذیت کرد و پرس حریف شکست. در مقابل چنین تیم‌هایی باید جابجایی و سرعت بالا داشته باشید. آنها می‌خواستند نیمه اول را با مساوی به رختکن بروند اما زمان خوبی به گل رسیدیم.»
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «در این بازی علاوه‌بر این که ۳ گل زدیم،موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم که استفاده نکردیم. شرایط بچه‌ها خدا را شکر خوب است و طوری که ترکیب اصلی مشخص نیست. با این شرایط قهرمانی ما دور از دسترس نیست. با شکست سپاهان شرایطی بوجود آمد که خیلی امیدوار شدیم و بدون شک دربی پایتخت ۶ امتیازی خواهد بود. دیگر مساوی به درد هیچ کدام از تیم ها نمی‌خورد و به نفع سپاهان خواهد بود. بخاطر این هیچ یک از دو تیم به مساوی راضی نمی‌شوند.»
ضیاء عربشاهی گفت: «دربی واقعا سرنوشت قهرمانی را تعیین می‌کند. سپاهان تیمی قدرتمند است که هزینه زیادی هم برای قهرمان شدن کرده است اما دیدید با اینکه تراکتور نمی‌تواند سهمیه بگیرد، چقدر خوب مقابل آنها بازی کرد و برنده شد. بازیکنان خارجی تراکتور عالی بودند. به این می‌گویند خرید بازیکن. نه اینکه هرکس اسم خارجی داشت را بیاوریم. رضا اسدی شرایط روحی روانی که در تراکتور دارد را در پرسپولیس نداشت. مربی تراکتور به نحو احسن دارد از توانایی اسدی استفاده می‌کند. مربی اسپانیایی تراکتور با شعور است و فوتبال می‌فهمد. با اینکه هیچ شناختی از فوتبال ما نداشت اما تیم عالی ساخته است.»
وی خاطرنشان کرد: «اینجاست که فرق مربی خوب خارجی با مربی ایرانی مشخص می‌شود. بدون شک این تراکتور تقویت شود فصل بعد مدعی قهرمانی خواهد بود. فوتبال تیم ها به هم نزدیک است. هر بازیکنی نمی‌تواند در پرسپولیس و استقلال خودش را نشان دهد. اینجا جو سنگین است. شما عملکرد اسماعیلی‌فر در سپاهان را با عملکردش در پرسپولیس مقایسه کنید. جو ورزشگاه تراکتور هم عالی بود و باعث شد تا سپاهان نتواند به بازی برگردد.»
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «حالا فرصت خوبی پیش آمده است و باید یحیی گل محمدی در ۵ بازی باقی مانده شجاعتش را نشان دهد. الان دیگر همه چیز به شعور و تفکر مربیگری یحیی برمی‌گردد که چطور از این موقعیت بدست آمده استفاده کند. قطعا در بازی‌های باقی مانده سپاهان تحت فشار قرار می‌گیرد و باز هم امتیاز از دست می‌دهد. ما اگر قهرمانی می‌خواهیم باید همه را ببریم و منتظر لغزش دوباره سپاهان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار