معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت ابتدایی توجه به نیازهای نسل جدید است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت ابتدایی توجه به نیازهای نسل جدید و توانمندسازی آنها با توجه به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است .

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت ابتدایی توجه به نیازهای نسل جدید است

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: به منظور یادگیری زبان های برنامه نویسی توسط همکاران، آموزش دو محیط کدنویسی scratch و scratch jr روزهای جمعه در کانال فن آوری استان به آدرس technology_ebdAlborz ، تحت عنوان جمعه های اسکرچی، ارائه می شود.

وی بیان کرد: پیرو اجرای گسترده طرح کشوری سواد (شایستگی) دیجیتال در دومین سال متمادی در استان البرز و ضرورت آشنایی هر چه بیشتر همکاران با زبان های برنامه نویسی مناسب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی جهت ایجاد تفکر محاسباتی ، این دو برنامه به تناسب برای همکاران هر دو دوره ابتدایی، آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رویکرد های معاونت ابتدایی توجه به نیازهای نسل جدید و توانمند سازی ایشان با توجه به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است .

حسینی یادآور شد: ساحت در لغت‌نامه فارسی معین به معنای خانه، درگاه و آستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه تعلیم و تربیت، محدوده و دامنه‌ خاصی است که مجموعه‌ای از رفتارها و فعالیت‌های تعلیم و تربیت در آن حوزه و دامنه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی دارای ابعاد و ساحت‌های مختلف است، عنوان کرد: انسان از بینش‌ها، گرایش‌ها و توانایی‌های مختلف برخوردار است و با دیگر موجودات جهان ارتباط غایی دارد و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و این غایت رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: انسان ذاتا کمال جو است و رسیدن به این کمال نیازمند تعلیم و تربیت هم‌زمان است. هنگامی‌که از تعلیم و تربیت سخن می‌گوییم، درواقع از نوعی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی سخن می‌گوییم که در ابعاد مختلف روح و بدن انسان قرار دارند و انسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آن‌ها را به فعلیت برساند یا آن‌ها را تصحیح، تعدیل، تقویت و هدایت نماید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: با توجه به این مطلب که تصحیح، تعدیل، تقویت و هدایت از الزامات رسیدن به کمال هستند، برای دست‌یابی به این مهم وارد حوزه‌ تعلیم و تربیت می‌شویم بنابراین تعلیم و تربیت دارای حوزه‌های مختلفی است، برای حوزه‌هایی که در آن نیازهای مشترک هم‌عرض انسان‌ها قرار گرفته است اصطلاح ساحت‌های تربیتی به کار گرفته می‌شود که یکی از مهم ترین آن ها در عصر فعلی،ساحت تربیت علمی و فناوری ها است.

وی اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سرمایه‌ انسانی جامعه‌ آتی ما باید یاد بگیرند که رسانه صرفا تفنن نیست و باید بدانند غوطه وری در رسانه‌ها رهاوردی برای زندگی واقعی آنها داشته باشد و این نیاز به آموزش دارد. در همین راستا اجرای گسترده طرح کشوری سواد و شایستگی های دیجیتال در دومین سال متمادی در استان البرز و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر معلمان با زبان برنامه نویسی مناسب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی جهت ایجاد تفکر محاسباتی آموزش دو محیط کدنویسی scratch و scratch jr روزهای جمعه در کانال فن آوری استان، تحت عنوان جمعه های اسکرچی، ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار