6 وزیر به مجلس می‌روند

تهران (پانا)‌ - وزرای ورزش، کار، راه و شهرسازی، صمت، بهداشت و درمان، نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت.

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
6 وزیر به مجلس می‌روند

‌‌جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته برگزار می‌شود.

کمیسیون فرهنگی بحث و بررسی پیرامون مسائل حوزه رسانه در کمیته رسانه و هنر، مباحث مربوط به مسائل زنان و خانواده را در دستور کار دارد و روز دوشنبه وزیر ورزش و جوانان برای ارائه گزارش درباره اتفاقات اخیر در حوزه ورزش و جوانان با محوریت عملکرد فدراسیون‌ها، باشگاه‌های ورزشی و برنامه‌های وزارتخانه در مورد مسابقات آسیایی هانگژو در جلسه کمیسیون فرهنگی حاضر خواهد شد.

کمیسیون بهداشت و درمان آخرین وضعیت بودجه و ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی را با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و گمرک بررسی می‌کند و روز دوشنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه برای ارائه برنامه‌های سال جاری در راستای تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) به کمیسیون بهداشت می‌روند.

کمیسیون اجتماعی موضوع طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی را در دستور کار خود دارد و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور بررسی درخواست تحقیق و تفحص ارکانی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان اداری و استخدامی کشور مهمان این کمیسیون خواهد بود. طرح اصلاح ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هم این هفته در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

کمیسیون اصل نود مجلس روز دوشنبه جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و معاونین و رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌کند. این جلسه درباره بررسی آخرین وضعیت: افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره تولید و توزیع در طرح دارویار، عملکرد وزارت بهداشت در اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، تجمیع حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در خرانه کل کشور است.

جلسه‌ای هم با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو با حضور در کمیسیون کشاورزی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ در راستای تحقق شعار سال را ارائه می‌کند.

کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه راهکار‌های تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ را با حضور وزیر صمت بررسی می‌کند.

روز دوشنبه هم طرح «ساماندهی و جمع‌آوری گاز‌های مشعل» با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان برنامه و مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد.

اعضای کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس، این هفته بررسی تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه را در دستور دارند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوال آقایان محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، ذبیح‌اله اعظمی نماینده جیرفت، غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجبشیر‌، عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی و بندر ترکمن، جعفر قادری نماینده مردم شیراز، پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان، شارلی انویه تکیه نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی، سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانان، اسلامشهر و پردیس و محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و ارائه برنامه‌های سال ۱۴۰۲وزارت راه و شهرسازی روز دو‌شنبه در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود.

بررسی لایحه دو‌فوریتی تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس دیگر دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در روز یکشنبه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار