نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان البرزبا معاون حقوقی وزارت ورزش وجوانان

خبرگزاری پانا :نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان البرز با دکتر رسولی نژاد معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛دراین جلسه دکتر رسولی نژاد معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان ضمن بررسی فرآیند تاسیس وزارت ورزش و جوانان و ادغام این دو نهاد با یکدیگر گفت: با ادغام این دو سازمان مشکلات بسیاری در این زمینه بوجود آمد و باعث شد سمن ها و هیاتهای ورزشی و دولت نتواند حمایتهای لازم را از این نهادها داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه با رو به راه شدن وضعیت وزارت خانه وضعیت اعتباری مطلوبی وجود نداشت و این مهم باعث شد تا در زمینه های مختلف دچار آسیب ها و مشکلات فراوانی شویم.

وی افزود: از ابتدای سال 91 تمامی دستگاه های وزارت خانه مشکل اعتباری پیدا کرده و امیدواریم با علاقمندی خاصی که در رئیس جمهور و دولت وی به امر ورزش وجود دارد بسیاری از مشکلات رفع شود.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که علیرغم مشکلات بسیار استان البرز دارای سمن های فعال و زیادی است چرا که در بسیاری از استانهای بزرگ تعدادسمن ها به 30 هم نمی رسد.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی سمن ها در رابطه با مشکل اشتغال و مسکن گفت : ما به طور مستقیم مجری ایجاد اشتغال و مسکن نیستیم و تنها باید مطالبات جوانان را بررسی و تدابیر لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی در پایان اغلام کرد: موارد مطرح شده در این جلسه حتما بررسی و به اطلاع سرپرست وزارت ورزش و جوانان خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این همایش حضور فعال سمن های ستان را مورد تقدیر قرار داده و گفت: خوشبختانه استان البرز استانی پویا و فعال در زمینه سازمانهای مردم نهاد است و از اقبال خوبی در این حوزه برخوردار است.

وی ادامه داد: کارنامه موفق سمن های استان خود گویای فعلیت های گسترده آنان در تمامی زمینه هاست.

وی ایجاد هدفمند و هم سوی این نوع سازمانها را در سطح استان مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: ایجاد هم اندیشی و ارتباط سمن ها با یکدیگر باعث توسعه و تعالی فعالیت های آنان در تمامی زمینه ها خواهد شد.

قدرت ا... شمیرانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل نیز در این نشست در خصوص تمدید مجوزهای قانونی فعالیت سمن ها گفت: تمدید مجوزهای قانونا سمن ها در قالب شیوه نامه پیش بینی شده است و هیچ کسی نمی تواند با دارا بودن مجوز ملی سمن ها مانع فعالیت آنها شود.

وی در خصوص تغییر بانک در زمینه فعالیت های مالی سمن ها تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور تغییر بانک ها را اعلام کرده است و رایزنی های لازم برای رفع این مشکل انجام گرفت اما اعلام شد که تنها با تغییر شیوه نامه این مشکل رفع می شود.

وی در پایان اظهار داشت: وزارت خانه می تواند با ایجاد سر فصل بر اساس نیاز استان تمامی سمن هاف فعالیت های انجام شده را سمت و سویی تازه بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار