مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛
شایستگیهای حرکتی نوآموزان همزمان با سنجشهای بدو ورود به دبستان ارزیابی میشود
تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح ارزیابی شایستگیهای حرکتی نوآموزان همزمان با سنجشهای بدو ورود به دبستان، ابراز کرد که این طرح سبب حساسیت والدین از ابتدا نسبت به وضعیت سلامتی بچهها میشود.
محمد جعفری با اشاره به اقداماتی که در راستای کنترل سلامت جسمی دانشآموزان انجام میشود به پانا گفت: «برنامه مشترکی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز کردهایم تا سلامت جسمی دانشآموزان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی کنترل شود.»
وی با بیان اینکه این برنامه تحت عنوان «ارزیابی شایستگیهای حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان» اجرا میشود، اظهار کرد: «اولیا، فرزندن خود را قبل از ورود به دبستان جهت سنجش شنوایی، بینایی و... به پایگاههای سنجش یا مرکز اختلالات یادگیری میبرند که ما در کنار این کارها، برنامه دیگری را از دو سال گذشته به صورت پایلوت در کشور انجام دادیم که نُرم کشوری آن به دست آمده و آزمونهای مربوطه نیز تحلیل شده است.»
جعفری خاطرنشان کرد: «همه موارد را بر اساس مطالعه تطبیقی در کشورهای توسعهیافته، انجام دادهایم و سپس در کشورمان اجرا کردیم که این طرح را بهصورت مشترک با سازمان آموزش و پرورش استنثایی پیش میبریم.»
مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «اجرای برنامه ارزیابی شایستگیهای حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان به استانها بخشنامه شده و اعتبارات لازم نیز تزریق شده و تجهیزات مورد نیاز هم توسط دفتر تربیت بدنی، تامین میشود.»
وی با اشاره به فرآیند اجرای این طرح ابراز کرد: «شایستگیهای حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز در کنار سنجش بینایی، شنوایی و... مورد سنجش قرار میگیرد و سپس وضعیت او مشخص میشود. اگر وضعیت نوآموز، خوب باشد که مشکلی نیست وگرنه به کانونهای تندرستی ارجاع داده میشود.»
جعفری با بیان اینکه اجرای این طرح هماکنون آغاز شده و برای نوآموزانی که از مهر ۱۴۰۲ وارد پایه اول ابتدایی خواهند شد، انجام میشود، خاطرنشان کرد: «با اجرای طرح ارزیابی شایستگیهای حرکتی نوآموزان و مشخص شدن وضعیت نوآموزان، والدین از ابتدا روی وضعیت سلامت بچهها حساس میشوند.»
بهنام آقاجانلو
ارسال دیدگاه