امام جمعه شهرستان پاکدشت:

کسی که تقوا پیشه می‌کند، مقام والاتری نزد خداوند خواهد داشت

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در نماز‌جمعه این شهرستان که در مصلی امام خمینی(ره) با حضور مردم غیور پاکدشت و امام جمعه شهرستان برگزار شد، گفت کسی که تقوا پیشه می‌کند، مقام والاتری نزد خداوند خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۵۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کسی که تقوا پیشه می‌کند، مقام والاتری نزد خداوند خواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌ نماز جمعه، خطاب به نمازگذاران عنوان کرد: هیچ‌گاه اندیشه نکنید که انسان‌ های با تقوا گناهی نکرده اند و کاملا معصوم‌هستند؛ انسان های با تقوا نیز گناه می‌کنند اما شایان ذکر است که آنها خیلی زودتر از آنچه‌ فکر می‌کنید از گناه خود پشیمان میشوند و توبه می‌کنند و لازم به ذکر است؛ انسان با تقوا معصوم و بی گناه نیست اما نزد خداوند مقام والاتری دارد؛ چرا که تقوا و دل پاک آن دیگر اجازه تکرار آن اشتباه را به او نمی‌دهد و لذا انسانی که از اشتباه خود توبه می‌کند والا مقام تر از کسی است که از اشتباه و گناه خود ذره ای احساس پشیمانی ندارد‌.

لزومی ادامه داد: انسانی که می‌داند کار اشتباه و گناهی می‌کند و به این کار ادامه می‌دهد؛ تفاوت بسیاری با کسی که گناهی را بر اثر نادانی که نسبت به آن موضوع دارد، انجام می‌دهد، دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی در ادامه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان از خدای متعال خواستار آمرزش همگان شد و عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) روزه گرفتن را تنها نخوردن و نیاشامیدن نمی‌دانند بلکه بر این باورند؛ انسانی که روزه می‌گیرد یحتمل از هر آن چیزی که بیهوده و ناشایست باشد دوری می‌کند.

امام جمعه پاکدشت، مردم غیور و شهید پرور پاکدشت را به حضور در مراسم روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی و دفاع از آرمان‌های آن سفارش کرد و در ادامه با اشاره به جایگاه صلح و دوستی در اسلام افزود: از زمان پیامبران و امامان تا به امروز به صلح و دوستی سفارش‌های بی‌شماری شده است و ما نیز در تلاش هستیم تا از آن سفارشات پی روی کنیم.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی ضمن تقدیر و تشکر از نمازگذاران حاضر، از خداوند منان طلب قبولی طاعات و عبادات مسلمانان را کرد.

دانش آموز خبرنگار: هستی سیاوشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار