دانش‌آموزخبرنگار پانا روایت می‌کند؛

«تزرج» آبشار حیرت‌انگیز هرمزگان

شهریار (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا، یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی استان هرمزگان یعنی آبشار تزرج در شهرستان حاجی آباد را معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
«تزرج» آبشار حیرت‌انگیز هرمزگان

این بار مهمان استان هرمزگان و مردم مهمان نواز و خونگرم روستای حاجی آباد بودم و قصد دارم تا آبشار تزرج که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است را معرفی کنم.

زمانی که از آبشار تزرج واقع در استان هرمزگان بازدید کردم، دچار حیرت شدم زیرا این آبشار در منطقه ای زیبا و بسیار سرسبز در میان نخلستان های روستای تزرج در شهرستان حاجی آباد واقع شده است و متوجه شدم که دلیل سرسبز بودن روستای حاجی آباد وجود نخلستان های زیادی است که در این روستا وجود دارد.

برای من جالب بود که مهم ترین دلیل سرسبزی و خوش آب و هوا بودن روستا حاجی آباد آبشار تزرج است، شگفتی آفرینش زمانی به وقوع می‌پیوندد که آبشار از کوه ها سرازیر می‌شود و درختان اطراف را سیراب میکند.آب آبشار تزرج به میزان بارندگی بستگی دارد زیرا منبع آبشار،چشمه است. در تابستان آب آبشار بسیار گرم میشود و به همین سبب آب آبشار به بخار تبدیل میشود.در کنار آبشار آثاری از آسیاب های آبی که در روزگارانی دور جهت تهیه آرد مورد استفاده مردم این روستا قرار می گرفته وجود دارد.

به شما پیشنهاد می کنم که از این آبشار حیرت انگیز واقع در استان هرمزگان و بخشی از طبیعت شگفت انگیز ایران بازدید کنید. مهر و محبت مردم روستای حاجی آباد باعث خوشحالی من شده بود چرا که مردمانی خونگرم و مهمان نواز در این روستا زندگی‌ می کنند. این روستا در کنار این مردمان،طبیعتی شگفت انگیزی را به وجود آورده که هر جا می نگریم نشانه ای از خلقت خدا را مشاهده میکنیم از نخلستان ها تا آبشار تزرج، عظمت خداوند را می‌بینیم‌.

خبرنگار دانش آموز: زهرا کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار