آبشار سحرآمیز بیشه

خرم آباد (پانا) - آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبا و طبیعی لرستان به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آبشار سحرآمیز بیشه

آبشار بیشه بر اساس تقسیمات کشوری یکی از آبشارهای شهرستان دورود استان لرستان، روستای بیشه است.

آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شوند که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

در شرق آبشار تپه‌های کلاه‌کوه و در شمال، کوه ازگن به آن مشرف هستند. روستای چشمه پریان در شرق و در دوردست‌ها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده می‌شود. ضمن اینکه ارتباط بلافصل روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسیرهای دسترسی به این ابشار عبارتند از:

۱_از مسیر راه‌آهن دورود به وسیله قطار در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود است و حدود ۳۵ دقیقه با شهرستان دورود فاصله دارد و از طریق ماشین ۱۳۰ کیلومتر با دورود فاصله دارد. این آبشار در کنار ایستگاه راه‌آهن بیشه در مسیر تهران-جنوب قرار گرفته‌است.

۲_ دسترسی ماشین رو و آسفالتی به این آبشار از طریق شهرستان خرم‌آباد است که حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را باید طی کرد.

دانش آموز خبرنگار: سما هرسینی شاکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار