افتخاری در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

باید به نقش «مردم» برای حل مشکلات اقتصادی توجه شود

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بر توجه به نقش مردم برای حل مشکلات اقتصادی و به‌ویژه بانوان و جوانان در زمینه فرهنگ‌سازی و پرهیز از تجملات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
باید به نقش «مردم» برای حل مشکلات اقتصادی توجه شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند. ...

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، تحول به معنای «تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و معیوب» را نیاز اساسی کشور خواندند و با اشاره به اهداف و خواسته‌های کاملاً ضد تحولی دشمنان گفتند: باید با اراده قاطع، تکیه بر اعتماد به نفس ملی، امیدواری و هوشیاری، کار سنگین و دشوار تحول را آغاز و نقاط ضعف عمدتاً اقتصادی را به نقاط برجسته و درخشان تبدیل کنیم. ... رهبر انقلاب آگاهی افکار عمومی از مسائل اساسی کشور را، زمینه ساز فعال شدن جوانانِ صاحب فکر و اصحاب اندیشه و خِرد خواندند و افزودند: طرح مسئله تحول با مردم مثل هر مسئله‌ی مهم دیگر، ضروری است چرا که اگر افکار عمومی از یک فکر و ایده استقبال نکند، آن فکر به عمل در نمی‌آید و به تدریج به فراموشی سپرده می‌شود. ...

...ایشان «بنیه درونی قوی و مستحکم ملت ایران» را از نقاط قوت بارز کشور دانستند و گفتند: این قوت و استحکام درونی ناشی از ایمان مردم است چرا که حتی افرادی که در ظاهر به برخی احکام اسلامی پایبندی کاملی ندارند، به خدا، قرآن و ائمه هدی ایمان دارند.

ایشان در تبیین نشانه‌های آشکار استحکام درونی ملت ایران، به «غلبه ملت بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ده ساله مستکبران جهان» اشاره کردند و گفتند: کدام کشور و انقلاب توانسته سال‌های متمادی در مقابل ضربات پی در پی قدرتمندترین کشورهای جهان بایستد و به زانو در نیاید؟...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس را به ترغیب و هدایت مردم به ایفای نقش مولد در اقتصاد کشور و ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی فراخواندند و گفتند: اگر از توانایی‌های مردم در اقتصاد استفاده شود و تولید افزایش یابد، حتماً وضع معیشت عمومی و تورم بهبود خواهد یافت و شعار سال محقق می‌شود.

ایشان غفلت از راه‌های مشارکت مردم در مسائل اقتصادی را نقطه ضعفی دیگر برشمردند و با توصیه به مسئولان و صاحبنظران و علاقه‌مندان به سرنوشت کشور برای یافتن راههای مشارکت مردم در اقتصاد، خاطرنشان کردند: هر جا مردم وارد شدند پیشرفت کردیم مانند دفاع مقدس و مسائل سیاسی، بنابراین مشخص شدن چگونگی فعال شدن مردم در اقتصاد، در این عرصه نیز پیروز و موفق خواهیم شد. ...

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با پانا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اولین روز سال نو بر جایگاه «مردم» در اقتصاد، اشاره کرد و گفت: «تحولات مورد نظر مقام معظم رهبری در همه ابعاد به‌ویژه در بحث اقتصادی بود.»

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی اضافه کرد: «رهبر معظم انقلاب به قطع وابستگی به نفت و درآمدهای نفتی و دلار تاکید کردند که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.»

رئیس هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور گفت: «در بخشی از این سخنرانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مجلس را به توجه به جایگاه مردم در جهت حل مشکلات اقتصادی فراخواندند و در عین حال بر پرهیز از تصدی‌گری دولت و همینطور توجه به اقتصاد به عنوان مهمترین عامل همراه با فرهنگ‌سازی توسط صداوسیما و همه ظرفیت‌های فرهنگ‌ساز تاکید کردند.»

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: «به اعتقاد من، نقطه محوری فرمایشات حضرت آقا، بحث مردم، جایگاه مردم و تاکید بر ظرفیت‌های آنان از طریق سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، مدیریت منابع و پرهیز از اسراف و افراط در خرید و مصرف بود که برای حل مشکلات اقتصادی باید بدان توجه شود.»

افتخاری افزود: «باتوجه به تاکیدات رهبری بر نقش و جایگاه مردم، مثل فرهنگسازی و پرهیز از تجملات، قطعا نقش بانوان و جوانان در این زمینه پررنگ‌تر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار