واعظ آشتیانی در‌ گفت‌‌‌وگو‌ با پانا تاکید کرد:

ضرورت توجه به «نظارت و کنترل» برای تحقق شعار سال؛ دولت برای رشد تولید باید بسته حمایتی جامع و اثرگذار داشته باشد

تولید را نمی‌توان با گفتار درمانی رشد داد/ باید چالش‌های تولید را رفع کنیم/ دولت در استراتژی خود حلقه مفقوده‌ای که منجر به مهار تورم می‌شود را شناسایی کند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در مهار تورم بحث «نظارت» و «کنترل» حائز اهمیت است، گفت یعنی اگر دولت برنامه و استراتژی برای مهار تورم دارد باید در برنامه‌ریزی‌های خود نظارت را مدنظر قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به «نظارت و کنترل» برای تحقق شعار سال؛ دولت برای رشد تولید باید بسته حمایتی جامع و اثرگذار داشته باشد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا درباره نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: «فرمایشات مقام معظم رهبری در دو محور مطرح شد؛ یکی مهار و کاهش تورم و دیگری حمایت از رشد تولید؛ چندین سال است که فرمایشات رهبر انقلاب در سال جدید به مسائل اقتصادی اختصاص دارد، چون اقتصاد از موضوعات حائز اهمیت است. بالاخص بحث تورم که می‌توان آن را سرطان توسعه اقتصادی نامید.»

وی ادامه داد: «متاسفانه چندین سال است که ما درگیر تورم و از سوی دیگر نیز با مشکلات عدیده در حوزه تولید مواجه هستیم. از جمله مو‌اردی که برای کاهش تورم می‌توان از آن یاد کرد، تولید باثبات، هدفمند و برنامه‌دار است و یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی، تولید است. تولید موجب خواهد شد که در مسیر مهار تورم گام برداشته شود.»

متولیان امر باید براساس پایه‌های علمی و تجربه تصمیم‌گیری کنند

این فعال سیاسی بیان کرد: «همانگونه که مقام معظم رهبری در فرمایش‌های سال‌های گذشته به آن اشاره داشتند، اقتصاد یک علم است و متولیان امر باید براساس پایه‌های علمی و تجربه تصمیم‌گیری کنند. تصمیم‌گیری‌ها نباید سلیقه‌ای و آزمون و خطا باشد که ما از این بابت در حوزه اقتصادی صدمات بسیاری دیدیم.»

وی نظارت و کنترل را مورد تاکید قرار داد و افزود: «در مهار تورم بحث نظارت و کنترل حائز اهمیت است یعنی اگر دولت برنامه و استراتژی برای مهار تورم دارد باید در برنامه‌ریزی‌های خود نظارت را مدنظر قرار دهد و حلقه مفقوده‌ای که منجر به مهار تورم می‌شود را شناسایی کند.»

واعظ آشتیانی گفت: «مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یک رکن اساسی در جمهوری اسلامی ایران وظیفه نظارت دارد و باید نظارت کند و باید دولت براساس برنامه‌های پنج ساله حرکت کند و نظارت مجلس می‌تواند دولت‌ها را در مسیر و ریل خود قرار دهد.»

تصمیم‌گیری درباره رشد تولید باید اثرگذار باشد

وی اضافه کرد: «بنابراین مهار تورم بسیار حائز اهمیت است و‌ به این دلیل است که مقام معظم رهبری در کنار مهار تورم موضوع رشد تولید را مورد تاکید قرار دادند. تولید را نمی‌توان با گفتار درمانی رشد داد. مسئولان باید کارآمدی را در حوزه خود به خصوص تیم اقتصادی دولت بالا ببرند و به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که این تصمیم‌گیری‌ها در بلند مدت اثرگذار باشد.»

برای رشد تولید باید بسته حمایتی جامع و کامل داشت

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: «هرچند که دولت مدعی است در سال جاری وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد و وزیر اقتصاد نیز اعلام کرد که تا چهار ماه آینده نتایج اصلاحات اقتصادی مشهود خواهد شد که امیدواریم این اتفاق بیافتد اما برای حمایت از تولید و رشد تولید و استمرار این رشد نیاز به بسته حمایتی جامع و کامل داریم. اینگونه نباشد که بسته حمایتی تدوین، ابلاغ و دستگاهی بنا به دلایلی کوتاهی کند و این از موضوعاتی است که بسته حمایتی کامل عملگرا باید مدنظر قرار بگیرد.»

باید چالش‌های تولید را رفع کنیم

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما باید از منابعی که داریم به درستی استفاده کنیم و از مدیران کارآمد بهره ببریم تا چالش‌های تولید را برداریم و از تولید حمایت و تولید مستمر ایجاد کنیم تا کسری کالا در سطح کشور در حوزه مختلف را جبران کنیم. تولید تنها کالای صنعتی نیست بلکه امروز تولید در حوزه کشاورزی، دانش‌بنیان و دانش فنی داریم که بسیار حائز اهمیت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار