قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد؛

آموزش و انتقال امر نیکوکاری به نسل آینده برعهده وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مجموعه وزارت آموزش پرورش یک وزارتخانه مردمی است، گفت آموزش و انتقال امری خطیر مانند نیکوکاری به نسل‌های آینده برعهده این وزارتخانه است که بسیار باید به آن توجه شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و انتقال امر نیکوکاری به نسل آینده برعهده وزارت آموزش و پرورش است

مصطفی خاکسار قهرودی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با موضوع هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش در امر نیکوکاری اظهار داشت: «در نهادی مانند کمیته امداد همواره به این امر توجه می‌شود، چون نهادی مانند آموزش و پرورش یکی از مردمی‌ترین نهادهای دولتی کشور است که دارای ظرفیتی عظیم در امر نیکوکاری است. همچنین باید توجه داشت که بدون توجه به مردم و بدون کمک‌های مردمی نمی‌توان امری مهم مانند نیکوکاری را در جامعه جاری و ساری کرد.»

وی با بیان اینکه کار خیر و کمک از جانب مردم یک اصل و پایه برای دستیابی به جامعه سالم است، گفت: «اگر رابطه مابین نهادهای دولتی و مردم وجود نداشته باشد، جامعه‌ای که دارای روح و سرزنده باشد را شاهد نخواهیم بود. خالق متعال این موضوع را به طور عاطفی در نهاد همه انسان‌ها کاشته است اما این موضوع برای ما در یک جامعه و نظام دینی زیست می‌کنیم دارای اعتبار است و برخورداری از تعلیمات و آموزش‌های دینی جایگاه خیلی ویژه‌ای دارد.»

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با با اشاره به اینکه برای زنده نگهداشتن فرهنگ کار خیر باید با نهادهای مختلف تعامل داشت، عنوان کرد: «دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید نوع نگاهشان نسبت به امور خیر و نیکوکاری، نگاهی اجتماعی باشد و در این زمینه احساس وظیفه داشته باشند.»

خاکسار قهرودی با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت آموزش پرورش یک وزارتخانه مردمی است، بیان کرد: «توجه به نهادینه‌سازی کار خیر یکی از مواردی است که بسیار باید به آن توجه شود و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص وظیفه سنگینی را برعهده دارد. نسل آینده در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت پرورش می‌یابد و آموزش و انتقال امری خطیر مانند نیکوکاری به نسل‌های آبنده برعهده این وزارت‌خانه است. خداراشاکریم که سال‌های سال است با این دستگاه تعامل داریم و توانسته‌ایم در بسیاری از بخش‌ها همکاری داشته باشیم، امیدواریم شاهد همکاری‌های بیشتر نیز باشیم و بتوانیم گام‌های مهمی را در رابطه با فعالیت‌های نیکوکارانه برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار