رحیمی جهان‌آبادی گفت‌وگو با پانا:

تنوعی که در جامعه هست باید در مجلس هم باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با ایجاد گشایش‌ در اوضاع اقتصادی و سیاست خارجی و کمترشدن ‌‌چالش‌ها، ‌انتخابات پیش‌رو ‌پرشورتر ‌از همیشه برگزار شود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تنوعی که در جامعه هست باید در مجلس هم باشد

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «انقلاب ما بر پایه رای و نظر مردم شکل گرفت و اراده عمومی مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. مردم در سال‌های انقلاب به لحاظ فکری یکسان نبودند و دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، رفتاری و شخصی‌شان یکی نبود.»

وی با بیان اینکه ما باید این تنوع را به رسمیت بشناسیم تا مردمی‌بودن نظام را حفظ کنیم، افزود: «خداوند در قرآن اشاره می‌کند که ما راه را به شما نشان می‌دهیم شما می‌توانی شکرگزار باشی یا کفران بورزی؛ اعتقاد من نیز بر این است که جمهوری اسلامی ما باید ‌مردمی بماند و‌ تنوع فکری، سیاسی، اجتماعی، قومی و مذهبی در جامعه را به رسمیت بشناسد. در جامعه ما همه مذهبی نیستند؛ همه غیرمذهبی هم نیستند بر این اساس باید به همه احترام گذاشته شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «نباید اینگونه فکرد کرد که همه افرادی که وارد ارکان حکومت و مجلس می‌شوند باید شبیه یکدیگر باشند، این‌گونه فکر کردن اشتباه است. تنوعی که در جامعه هست، باید در مجلس هم باشد.»

وی با بیان اینکه ما باید تنوع و تکثر و متفاوت‌بودن اعضای ملت را بپذیریم، گفت: «ریشه سوءاستفاده دشمن از اینجاست که ملت احساس می‌کند که بین آرمان‌ها و خواسته‌ها با آن‌چه که در عرصه عمل می‌بیند، فاصله ایجاد شده است.»

رحیمی جهان‌آبادی ضمن اشاره به انتخابات دوازدهم مجلس گفت: «امیدواریم گشایشی در اوضاع اقتصادی و سیاست خارجی ایجاد شود و ‌‌چالش‌ها کمتر شود، به این صورت در انتخابات پیش‌رو نیز، ‌مردم پرشورتر ‌پای صندوق رای می‌آیند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار