وزیر آموزش‌وپرورش:

رشد سرانه فضای آموزشی کشور حاصل همت خیرین و دولت است

امروز به برکت تلاش معلمان و دانش‌آموزان در ۵ المپیاد مهم دانش‌آموزی در جهان در رتبه چهارم جهان قرار داریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش گفت رشد 3 برابری فضای آموزشی کشور حاصل همت خیرین مدرسه‌ساز و دولت است و از سال ۵۷ تاکنون سرانه فضای آموزشی کشور بیش از ۳ برابر افزایش‌ یافته است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد سرانه فضای آموزشی کشور حاصل همت خیرین و دولت است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ یوسف نوری در آیین آغاز ساخت ۵۰ مدرسه بنیاد نصر در استان البرز که در هنرستان حضرت زینب(س) کمال‌شهر کرج برگزار شد، گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود اما به برکت انقلاب اسلامی این سرانه با افزایش بیش از 3 برابری به ۵.۲ مترمربع رسید که باید تلاش کنیم تا به سقف 8 متر مربع و بیشتر برسد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت تلاش معلمان و دانش‌آموزان در 5 المپیاد مهم دانش‌آموزی در جهان در رتبه چهارم جهان قرار داریم که این کار با هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری تحقق یافته و به قله‌های رفیع علمی دست یافته‌ایم.

نوری یادآور شد: محرومیت، محدودیت نیست و باید تلاش کنیم تا خودمان را محدود نکرده و با کمترین امکانات، بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز به دلیل مهاجرت‌های صورت‌گرفته از تراکم جمعیتی بالایی در حوزه دانش‌آموزی برخوردار است، نظام و آموزش‌وپرورش تلاش دارد تا بخش مهمی از نیازهای این استان را برآورده کند.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: دانش‌آموزان، آینده‌سازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لازم است تا با فعال کردن کانون‌های فرهنگی - تربیتی و پرورشی نیروهای توانمند و متعهد برای توسعه و آبادانی کشور تربیت شوند.

وی تأکید کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان یک نماینده دلسوز، پیشران در امر مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار