دیدار دانش‌آموزان دبیرستان آیت الله خامنه ای با خانواده شهید اکبر غلامپور

قم (پانا) - فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی ناحیه ۳ قم به همراه تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان آیت الله خامنه ای همزمان با سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید غلامپور، با خانواده این شهید دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار دانش‌آموزان دبیرستان آیت الله خامنه ای با خانواده شهید اکبر غلامپور

اصغر غلامپور، برادر شهید در این دیدار با توصیف شخصیت شهید غلامپور اظهار کرد: از نظر بنده این شهید فرمانده ای خط شکن بود و با کمترین امکانات لشگر را سازماندهی می کرد و بدلیل اینکه نقش مهمی در آزاد سازی سنندج و منطقه عملیاتی خرمشهر داشت، همواره بزرگترین تهدید برای دشمن محسوب می‌شد و صدام برای سر ایشان جایزه تعیین کرده بود.

وی در ادامه در توصیف ویژگی های اخلاقی این شهید افزود: شهید غلامپور با وجود داشتن مقام سرداری همواره زندگی ساده ای داشت، کارهایش را بی ریا و کاملا خالصانه انجام می‌داد و هر جا به وی نیاز می‌شد کمک می‌کرد. ولی تا قبل از اینکه مجروح شود و به بیمارستان برود، نمی دانستم که فرمانده لشگر است و همیشه خود را با عنوان سرباز خمینی معرفی می‌کرد. او دوست داشت همیشه گمنام بماند و بنابراین هیچ سندی از وی یافته نمی‌شود.

برادر شهید در پایان خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: جوانان سعی کنند راه شهدا را ادامه دهند و در زندگی شهدا مطالعه داشته باشند تا به معرفت، نوع رفتار و گرایش آنها شناخت پیدا کنند. همیشه سعی کنند پشتیبان ولایت فقیه باشند و بر نفس خود تسلط داشته باشند تا در روز قیامت شرمنده شهدا نباشند.

لازم به ذکر است، شهید اکبر غلامپور یکی از فرماندهان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب و لشگر ۵۷ زرهی زمینی در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۵ بر اثر اصابت گلوله به ناحیه پهلو در عراق، شرق دجله دعوت حق را لبیک گفت و تنها کتابی که تاکنون زندگی نامه این شهید را روایت کرده است کتاب (مهربان بی قرار) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار