مراسم درختکاری در گلستان

گلستان(پانا)-مراسم درختکاری در گلستان با حضور موسی کابلی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان، احسان طهماسبی مدیر سازمان دانش آموزی استان ،مجید یازرلو رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش،درویشی معاونت متوسطه آموزش و پرورش شهرستان گرگان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم درختکاری در گلستان

موسی کابلی،معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد:قرار بر کاشت یک میلیارد اصله درخت در مدت چهار سال خدمت دولت سیزدهم است.هر کدام از ما موظفیم تا به جهت سرسبزی و زیبایی،بهبودی آب و هوا و طراوت در این امر شرکت کنیم.

موسی کابلی ادامه داد:براساس فرموده ی مقام معظم رهبری اگر هر ایرانی در طول سال سه اصله درخت بکارد،کاشت یک میلیارد درخت محقق میشود.

کابلی گفت:حفظ محیط زیست و کاشت درخت از اصول مهم قانون اساسی است که باید عملیاتی شود.ما باید درختان را به جهت پاکسازی محیط،استفاده از میوه وچوب آنها بکاریم و مراقبت کنیم.

در احادیث نقل شده داریم که شکستن شاخه ی درختان برابر با شکستن بال فرشتگان است.

معاون فرهنگی و پرورشی استان گلستان افزود:در سال ۱۳۵۷ حضرت امام درختی برای نظام غرس کردند،دشمنان نظام هرچه تبر بر تن این درخت زدنند زخمی شده اما رویش قوی تر داشته است.

درویشی،معاونت متوسطه اداره ی آموزش و پرورش شهرستان گرگان بیان کرد:کمال تقدیر و تشکر را از متولیان مراسم درختکاری و زمین سبز دارم،امروز با هدف برگزاری همایش درختکاری دور هم جمع شده ایم.

معاون آموزش متوسطه گرگان اظهار کرد:در قدیم به پاس تولد فرزند یک اصله درخت میکاشتند اما امروز به دلیل زندگی ماشینی جنگل هارا به مرز نابودی رسانده ایم.کشور ایران در لیست ده تولید کننده ی کربن در جهان قرار دارد که اگر دوراندیشی نداشته باشیم قطعا آسیب های جبران ناپذیری گریبان گیر ما خواهد شد.

درویشی ادامه داد:حفاظت و رسیدگی از درخت مهمتر از کاشت آن است.اگر درختی کاشته شود تا هنگامی که ثمری دارد ثواب آن برای شخصی که غرس کرده است نوشته میشود.

در پایان،۳۰ اصله درخت توسط مسئولین در مدرسه حیات طیبه گرگان کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار