ارزیابی وضعیت سینما از نگار سینماگران در سال ۱۴۰۱؛

تعادل قیمت بلیت و توجه به ژانر؛ راهکار بهبود وضعیت سینمای ایران

سیدزاده: ۱۴۰۱ سال خوبی برای سینمای ایران نبود

تهران (پانا) - یک تهیه‌کننده سینما معتقد است برای بهبود وضعیت سینما در سال پیش رو، حفظ تعادل قیمت بلیت سینما، تنوع ژانر در تولید آثار و توجه به نسل جوان فیلمساز ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تعادل قیمت بلیت و توجه به ژانر؛ راهکار بهبود وضعیت سینمای ایران

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما با ارزیابی شرایط سینما در سال ۱۴۰۲ به پانا گفت: « سال ۱۴۰۱ به جز موفقیت برای چند فیلم معدود و مشخص، در مجموع سال خوبی برای سینمای ایران نبود. یک نگاه کلی به سینما نشان می‌دهد امسال هم با کاهش مخاطب رو به رو بودیم و هم با ضعف مالی مخاطب که بر عدم استقبال او از سینما تاثیرگذار بوده است.»

وی با اشاره به راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط نامطلوب در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: «برای بهبود وضعیت سینما باید چند راهکار همزمان اعمال شود؛ یکی از آن‌ها تعادل نرخ بلیت سینماست. مساله بعدی سالن‌سازی و تجهیز سالن‌های خوب به لحاظ کمی و کیفی در نقاط مختلف کشور است؛ به گونه ای که همه مناطق از سینماهای چند سالنه و تک سالنه برخوردار باشند.»

سیدزاده ادامه داد: «اما عامل سوم و مهم تر از بقیه ساخت فیلم‌ها در همه ژانرهای مختلف سینمایی است؛ به گونه‌ای که همه مخاطبان بتوانند در صنعت سینمای ایران علایق خود را دنبال کنند و برای نیاز و سلیقه خود گزینه و حق انتخاب داشته باشند. فیلم‌های کلیشه‌ای متاسفانه جریان غالب چند سال اخیر سینمای ایران بوده‌اند و کمدی‌ها نیز عمدتا به جای تاکید بر موقعیت با شوخی‌های کلامی و سخیف همراه بوده‌اند. همچنین در ژانر وحشت نیز فاقد فیلم خوبی بوده‌ایم و فیلم‌های ارزشی‌مان نیز تعداشان کم است که همان‌ها هم به سفارش دولت و نه در بخش خصوصی ساخته شده‌اند.»

وی با اشاره به توجه نسبی به ژانر در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر توضیح داد: «اگر ژانر در جشنواره فیلم فجر امسال پررنگ بود به خاطر نسل جدید جوانی است که به آن بها داده شد و باید در ادامه هم برای تقویت پایه‌های سینمای ایران در سال‌های آتی فکری کرد.سینماگرانی که حرفی برای زدن در سال‌های گذشته داشتند، حرفشان را زده‌ و در سال‌های اخیر اثر قابل دفاعی برای عرضه به مخاطب نداشته‌اند که البته باید این هم ارزیابی شود. این نسل به نظر می‌رسد دغدغه‌های امروز سینمای ایران را ندارد و در این شرایط باید به نسل جدید جوان کمک کرد تا جوابگوی نیازهای مخاطبان متکثر سینما باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار