به بهانه افتتاحیه پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی»؛

مسعود ردایی: ساخت سالن سینما در مجتمع‌های فرهنگی به بهبود شرایط رفاهی کمک می‌کند

تهران(پانا) - یک تهیه‌کننده سینما می‌گوید سالن سینما در مجتمع‌های فرهنگی باعث می‌شود افرادی که در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند، به یک شرایط رفاهی مناسب برسند. در حقیقت این اتفاق در شهرهای کوچک نمود پیدا می‌کند و می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی جوانان داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مسعود ردایی: ساخت سالن سینما در مجتمع‌های فرهنگی به بهبود شرایط رفاهی کمک می‌کند

مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با پانا با اشاره به اینکه هم‌اکنون 600 سالن سینما در حال فعالیت هستند و 470 سالن دیگر نیز در مرحله اتمام و بهره‌برداری‌ است، بیان کرد: با شرایط موجود من فکر می‌کنم تعداد سالن‌های سینما باید بیشتر شود که بتواند اقصی نقاط کشور را پوشش دهد و مخاطبان متفاوتی را از قشرهای مختلف جذب کند.

وی ادامه داد: تدوین و برنامه‌ریزی برای فیلمسازی در جاهای مختلف می‌تواند جواب دهد و تاثیر بگذارد. ما در اصل یک روایتگر در سینما هستیم که این روایت را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی حتی در بخش‌های هنری و در موارد مختلف با شناخت مخاطب می‌توانیم ایجاد کنیم. این مساله نیاز به ابزار دارد که یکی از مهمترین آن‌ها سالن‌های سینماست. من فکر می‌کنم سازمان سینمایی سوره حوزه هنری و موسسه «بهمن‌سبز» که زیرمجموعه آن است، قدم خوبی در احیا و بازسازی سالن‌های قدیمی برداشته است و شرایط را به درستی پیگیری می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: سازمان سینمایی سوره حوزه هنری می‌تواند هر سال عناوینی را در اختیار یک تعداد فیلمساز بگذارد و به آن‌ها بگوید روی این موضوعات خاص کار کنند و برای ساخت چنین آثاری سرمایه‌گذاری کند. قاعدتا ساخت سالن‌ سینما می‌تواند به شرایط بهتر توزیع و نمایش فیلم‌های خوب در اقصا نقاط کشور کمک کند.

ردایی با بیان اینکه ساخت سالن سینما در مجتمع‌های فرهنگی باعث می‌شود افرادی که در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند، به یک شرایط رفاهی مناسب برسند، عنوان کرد: سالن‌های سینما می‌تواند هم فیلم نمایش دهد و هم فعالیت‌های دیگر هنری در آن اتفاق بیفتد. این اتفاق در شهرهای کوچک نمود دارد و می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی جوانان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی دایره مخاطب را بزرگتر ببینیم شرایط فکردهی برای مخاطب بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: ما می‌توانیم شرایط جغرافیای اجتماعی و فرهنگی، رسم و رسومات و... را در مناطق مختلف ببینیم و با همین شرایط فیلمسازی کنیم و مخاطب را به محتوا برسانیم. اگر چنین کاری کنیم هم به فرهنگ کمک کردیم و هم افراد را با جامعه همراه می‌کنیم.

این تهیه‌کننده سینما یادآور شد: هر چند که بسیاری بخش‌های شهرهای کوچک ما با مسایل فرهنگی و سنتی مانوس هستند و این می‌تواند به بهبود شرایط اجتماعی کمک کند و فیلمسازان ترغیب شوند همانجا بمانند.

ردایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حوزه هنری باید در بخش فرهنگسازی فعالیت خود را بیشتر کند و در گسترده بیشتری این کار را انجام دهد، عنوان کرد: شاید بتوان حوزه هنری را ناظر بر اعمالی دانست که می‌تواند شرایط اجتماعی را بهبود بخشد و آن را به سطح بالاتری برساند. من فکر می‌کنم این نهاد تاکنون تاثیر خوبی روی این مساله داشته و قدم بزرگی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان سینمایی در تلاش است تعداد سالن‌های سینما را به 1200 سالن برساند و با رویکردی درست در زمینه اکران، شرایط نمایش فیلم‌ها را بهتر کند، عنوان کرد: اگر بخش خصوصی به واسطه هزینه‌های بالا وارد بحث سالن‌سازی شود و در این مسیر استقامت کند، بسیار به بخش دولتی که در این بخش نظام‌نامه ندارد، کمک و شرایط مناسب‌تری را برای عامه ایجاد می‌کند. البته نظارت کلی سازمان سینمایی باید روی ساخت سالن‌ها وجود داشته باشد که آن‌ها را به آن سمت و سو هدایت کند.

ردایی در پایان خاطرنشان کرد: به‌روز بودن سالن‌های سینما برای فیلمسازان بسیار مهم است که متاسفانه ما در سالن‌های قدیمی آن را نداریم. اگر موسسه «بهمن‌سبز» قدمی در این راه بردارد و شرایط بهتری را در سینماها فراهم کند، قطعا مخاطبان نیز با رغبت بیشتری به سینما می‌روند. ناگفته نماند که این مساله بستگی به تولید اثری خوب نیز دارد.

امیرحسین اشرفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار