رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فلسفه رسیدن به شهادت توجه به باطن است

تبریز (پانا) - رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت ایثار و شهادت، راه رسیدن به آرمان‌های شهدا و شهادت را طهارت نفس و باطن انسان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه رسیدن به شهادت توجه به باطن است

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت شهدا گفت: اگر انسان معرفت حقیقی علم و شهادت را دریابد تا پای جان و تا رسیدن به مقصود در هر حال تلاش و حرکت خواهد بود و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه حضرت حق بر روح انسان اشراف داشته باشد.

وی افزود: وقتی که به باطن انسان نور الهی تابیده شود به معنویت می‌رسد و فرهنگ حقیقی شهادت و ایثار را در می‌یابد چرا که بهترین لذت زندگی مرگ با شهادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه درباره شهیدان نیز ادامه داد: همه ما باید برای رسیدن به نکته اساسی زندگی تلاش کنیم انسان باید به روح اخلاص و طهارت نفس برسد و در چنین مرحله‌ای برای شهرت و دنیا حرکت نمی‌کند و کسب اعتبار و مقام برای او اهمیتی نخواهد داشت؛ چنین کسی برای تخریب دیگران و یا آبروریزی آنها تلاشی نمی‌کند بلکه برای وصل به ذات الهی در راستای کارهای حق قدم بر می‌دارد.

وی افزود: اگر درون انسان از اخلاص برخوردار نباشد همه ناملایمات و اظهارات ممکن است در او تأثیر کند؛ اگر پاکی درون باشد سجایای اخلاقی ما عنوان کننده باطن ما خواهد بود و فلسفه شهادت نیز نشات گرفته از همین موضوع است و رسیدن به مرتبه شهادت بدون پاک بودن درون امکان پذیر نخواهد بود.

فقیه خاطرنشان کرد: خانواده و فرزندان شهدا بعنوان انسان هایی شاخص مسئولیت بزرگی را عهده دار هستند که باید با حفظ آرمان شهدا و پاسداری مسیر آنها در جامعه مورج این امر باشند تا دیگران نیز با تبعیت از آنها بتوانند به اخلاق و رفتار شهدا و علما دست یابند.

دانش‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار