استاندار مازندران:

پیشرفت جامعه از مسیر توانمندسازی بانوان عبور می‌کند

ساری (پانا) - استاندار مازندران با اشاره به نقش موثر و مهم بانوان در عرصه‌های مختلف گفت پیشرفت یک جامعه منوط به توانمندسازی بانوان است و باید به این موضوع توجه لازم شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت جامعه از مسیر توانمندسازی بانوان عبور می‌کند

سید محمود حسینی پور امروز یکشنبه در همایش بانوان اثرگذار مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هویت بخشی به زنان است که این هویت بخشی را مرهون امام خمینی (ره) هستیم.

حسینی پور ادامه داد : در زمان پیش از انقلاب و پس از آن تمام تلاش ها تمرکز بر جامعه زنان و نقش آنها بود و آنها نقش موثری را در انقلاب اسلامی داشتند .

عالی ترین مقام دولت در مازندران گفت : از زمانی که زنان وارد عرصه فعالیت شدند، رژیم پهلوی قادر به مقاومت نبود.

استاندار مازندران پیشرفت حقوق و کرامت اسلامی زنان را امر مهمی دانست و افزود: جامعه زنان باید کار فرهنگی را در اولویت قرار دهند با توجه به شبیخون فرهنگی داریم نیازمند هستیم که دژ محکمی از بانوان در برابر تهاجم های فرهنگی داشته باشیم.

حسینی پور ادامه داد : به بانوان پس از انقلاب اسلامی در علم آموزی ، اشتغال ، تصمیم گیری ها و مشارکت اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

این مقام مسئول گفت : حمایت از کرامت زنان در همه اجتماع و دستگاههای اجرایی رعایت شود.

استاندار مازندران افزود : ارزش های اعتقادی را مادران امروز و فردا در روح و روان فرزندان شکل دهند.

وی ادامه داد : با توجه به مسایل روز و آمارها ۶۰درصد زنان تحصیلکرده هستند و در آمریکا مدعی عدالت فقط ۵۰درصد زنان از تحصیلات برخوردار هستند.

حسینی پور گفت : زنان آنچنان جایگاهی دارند که در عرصه های مختلف تاثیر گذار هستند و امروز پرورش دختران به گونه ای باشد که الگوهای اصلی دختران در جهان مطرح شوند و این الگوها را جهانی خواهیم کرد.

امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در همایش بانوان تاثیرگذار مازندران که با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نمابنده مقام معظم رهبری در مازندران در ساری برگزار شد حدود ۳۰ بانوی موفق و تاثیرگذار مازندران منتخب و شایسته تقدیر اعلام و از آنها قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار