آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری دومین مسابقه خط تحریری ستارگان نامیرا در شیروان برگزار شد

شیروان (پانا)- برگزیدگان کشوری دومین مسابقه خط تحریری ستارگان نامیرا، با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، فرهنگیان و دانش آموزان خوشنویس در نگارستان انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری دومین مسابقه خط تحریری ستارگان نامیرا در شیروان برگزار شد

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیروان گفت: یکی از کارهای بسیار زیبا در جهت ترویج فرهنگ و جهاد تبیین، استفاده از هنر هنرمندان با ایجاد نقش های زیبا و انتقال آن به نسل جوان است و با استفاده از هنر زیبای خوشنویسی می توانیم جوانان را به این سمت هدایت کنیم.

محمد امیدوار؛ با بیان اینکه ان شاءالله هنر خوشنویسی مایه خیر و برکت برای شهرستان شیروان باشد، افزود: حضور در نمایشگاه خط و هنر زیبای خوشنویسی در حوزه شهدا به عنوان روزی ما بود و ما امروز مهمان شهدا بودیم و از اینکه هنر خوشنویسی را به این زیبایی انجام دادید از تلاش های همه شما عزیزان سپاسگزارم و ان شاء الله خداوند به شما توفیق بدهد.

وی در ادامه اظهار داشت: فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای موجب شده است تا ذهن بچه‌ها با بازی ها و فضاهای رسانه گرفته شود و خیلی به این سمت نیایند و اگرچه در فضای مجازی نسبت به فضای حقیقی امکان رشد وجود ندارد ولی قطع به یقین راهی برای مقابله با آن چیزی که دشمن در نظر گرفته است این است قدرت قلم خود را زیاد کنید تا در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی موفق و موید باشید.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیروان گفت: همه شما خوشنویسان عزیز زمانی که از آیات نورانی قرآن می نویسید و خداوند متعال هم برای شما ثوابی را ثبت می‌کند، ما را هم یاد کرده و دعا کنید تا در راه پایداری نظام مقدس ایران شهید شویم.

امیدوار، در پایان از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شیروان درخواست نمود تا از آثار هنرمندان خوشنویس حمایت کرده و با برپایی نمایشگاه، از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان نیز گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های اینده برگزار شد.

رمضانعلی رازقی، با گرامی داشت یاد و خاطره ۶۳۸ شهید شهرستان افزود: شهدا رفتند تا ما در آسایش و آرامش نفس بکشیم و اگر حرفی هم برای گفتن در سطح دنیا داریم به حرمت خون شهداست و ان شاء الله راه شهدا را با همه توان خود ادامه خواهیم داد چرا که این راه باعث نجات همه ما است.

وی در پایان با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بعد از نمایشگاه پوستر است که در رابطه با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است، از تلاش های همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره و همچنین برپایی نمایشگاه از اطلاع رسانی تا برگزاری آیین تجلیل سپاسگزاری کرد.

مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در این آیین، گفت: از زمان فراخوان برگزاری این جشنواره تا انجام داوری آن بیش از ۴۰۰ اثر از ده استان کشور با هدف معرفی فرهنگ شهید و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۶0 اثر به خط تحریری و ۲۰ اثر نوشته شده با قلم نی به نمایشگاه راه پیدا کرده است.

علی رحیمی افزود: انجام فعالیت های هنری از جمله تمرین خوشنویسی می تواند تاثیرات قابل توجهی بر ذهن و روان انسان داشته باشد که کاهش اضطراب، افسردگی، افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس بخشی از تاثیرات مثبت هنر در سلامت روان انسان ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنر می‌تواند به آرامش روح و روان افراد کمک کند، اظهار داشت: امروزه که دشمن تلاش می کند تا با ایجاد نا امنی در روح و روان دانش آموزان، آنان را از هویت خود دور نماید، بیشتر از هر زمان نیازمند استفاده از ظرفیت هنر برای سلامت روح و روان افراد جامعه هستیم و لذا اگر اولیاء نیز کمک کنند که بچه‌ها وقت شان را در این راه صرف کنند خیلی می تواند موثر باشد.

رحیمی گفت: فعالیت و مشاهده آثار هنری از جمله هنرخوشنویسی در چنین نمایشگاه هایی، علاوه بر افزایش انگیزه برای انجام فعالیت هنری و تامل بیشتر با سایر هنرمندان، موجب تقویت روابط اجتماعی، ایجاد حس شادابی، امید به زندگی، عزت نفس، اعتماد به نفس و افزایش عملکرد مغز برای یادگیری می‌شود.

مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، نتایج این جشنواره را در بخش رقابتی ویژه هنرمندان بالای ۱۸سال، محمد جوکار، علی اکبر ولی زاده، مجید عبدالله پور، یاسین افرا، قربان گواهی، احمد احمدزاده و فاطمه فریدا و همچنین در بخش زیر ۱۸ سال نیز هنرمندان زهرا منصوری، سید مجتبی علوی و اسماعیل بهادریان اعلام کرد که با اعطای جایزه و لوح تقدیر از آنان قدردانی شد.

وی در بخش نمایشگاهی نیز از هنرمندان اکرم شیبانی از خراسان رضوی (شهرستان فریمان)، سید مجتبی سیدی از خراسان رضوی (شهرستان درگز)، اعظم آوخ از استان گیلان، فریبا راستگو از استان خوزستان (شهرستان آبادان)، امیر طالبیان از استان کرمان، ابراهیم هداوند میرزایی از استان تهران، فاطمه رجبی از استان کرمانشاه، تندیس تقوی و مریم نادری از استان تهران، معصومه آزموده از استان گیلان (شهرستان فومن)، آیلار خلیلی زاده از خراسان رضوی (شهرستان تربت جام) و میترا خلیلی فکر از استان گیلان (شهرستان صومعه سرا) اعلام کرد که با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل به عمل آمد.

علی رحیمی، در پایان از حمایت های معنوی و مالی دکتر علی جدی نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی، کانون بسیج هنرمندان استان و شهرستان، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... تقدیر و تشکر نمود.

مسئول بسیج هنرمندان استان نیز با بیان خاطراتی گفت: استاد رحیمی یک تصویری از امام خمینی (ره) را در حال نماز کشیده بودند که خیلی ها به دنبال دریافت آن تصویر بودند.

جواد اسماعیل زاده، افزود: استاد علی رحیمی، نگین پر افتخاری برای استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان هستند.

در این آیین، موسی الرضا خردمند مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، زهره بابایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رازقی مدیر حراست شهرداری شهرستان شیروان نیز حضور داشتند.

لازم به یادآوری است که دومین مسابقه خط تحریری ستارگان نامیرا با حمایت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان، آموزشگاه هنرهای تجسمی نگارستان و توسط انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان برگزار شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار