حسینی: تبادل سفرا بین تهران و ریاض در دو ماه آینده انجام می‌شود

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از تبادل سفر و برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان در دو ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: تبادل سفرا بین تهران و ریاض در دو ماه آینده انجام می‌شود

‌سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهوری ‌در برنامه صف اول شبکه خبر به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: دو کشور توافق کردند در دو ماه آینده تبادل سفرا انجام شده و روابط دیپلماتیک دو کشور برقرار شود.

وی ادامه داد: دو کشور به مدت۷سال رابطه نداشتند و از این جهت مشکلاتی برای هر دو ایجاد شده بود. در حال ما هر سال زائر حج داریم و بحث عمره هم تعطیل شده بود. دو کشور ایران و عربستان دو ‌قدرت مهم منطقه هستند و عربستان نقشه حائز اهمیتی بر روی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد از این جهت این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی تأثیر گذار باشد.

حسینی با بیان اینکه درست است که ما در برخی مسائل اختلاف نظر داریم، افزود: اما بنای جمهوری اسلامی ایران بر همکاری بوده است به‌ویژه این دولت که سیاست همسایگی آن جواب داده است.

وی افزود: ما پاسخ خوبی از این سیاست از همسایگان گرفته‌ایم. توافق با عربستان هم با واکنش فراوانی از سوی کشورهای همسایه مواجه شد.

حسینی تصریح کرد: ما تماس‌هایی از سوی عراق، عمان، قطر و سایر کشورها با وزیر امور خارجه خود داشتیم و این‌ها موید این است که این توافق به نفع امنیت منطقه است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در پایان گفت: چندی پیش برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید برزیل به این کشور سفر کردم و در حاشیه این مراسم با وزیر خارجه عربستان ملاقات داشتم که در آن ملاقات کاملاً معلوم بود که آن‌ها آماده برقراری روابط کشورمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار