مستند تلویزیونی شهید مدافع حرم «احسان کربلایی پور» رونمایی شد

قم (پانا) - مستند تلویزیونی شهید مدافع حرم «احسان کربلایی پور» در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد این شهید عزیز در مجتمع امام خمینی(ره) قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مستند تلویزیونی شهید مدافع حرم «احسان کربلایی پور» رونمایی شد

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید راه نابودی اسرائیل «احسان کربلایی پور» با حضور خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام قدمعلی اسحاقیان استاد حوزه و از آزادگان دوران دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به فرازی از دعای ندبه اظهار داشت: فلسفه بعثت پیامبران و امامان و ایثار شهدا همه در راستای اقامه دین حق بوده است.

وی با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی شهید کربلایی پور افزود: اخلاص در عمل، تلاش بی وقفه و ذوب شدن در ولایت، از برجسته ترین سجایای آن شهید بزرگوار بود و همین ویژگی ها او را نزد خدا مقرب و محبوب کرد.

اسحاقیان تاکید کرد: مجالس شهدا برای حسرت خوردن نیست و لازم است سطر به سطر وصیتنامه شهید کربلایی پور که برای همه نقش الگویی دارد، با دقت مطالعه شود.

در مراسم فوق، یکی از همرزمان شهید کربلایی پور خاطراتی را از انس با خدا و سبک زندگی و رزم این شهید عزیز بازگو کرد.

همچنین مستند تلویزیونی «احسان الحسین» پیرامون زندگی و شهادت شهید کربلایی پور با حضور حجت الاسلام غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و پدر و برادر شهید، رونمایی شد؛ این مستند به تهیه کنندگی زینب مشرفیان و کارگردانی محمد حسین لطفی نیاسر و با همکار بسیج صداوسیمای مرکز قم ساخته شده است.

اجرای گروه سرود انوارالهدی و مرثیه سرایی جواد برزگر از بخش های دیگر مراسم بود، در پایان، شرکت کنندگان بر سر مزار شهید کربلایی پور در قطعه شهیدان مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) حاضر شدند و با مرثیه سرایی و تقدیم گل به مزار آن شهید عزیز ادای احترام کردند.

مراسم فوق به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، هیات رزمندگان اسلام قم و خانواده شهید کربلایی پور برگزار شد و حجت الاسلام علی محمدی‌سیرت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، جمعی از پیشکسوتان لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و گروه های مردمی جهاد و شهادت و جمعی از فرهنگیان قم نیز در آن حضور داشتند.

پاسدار شهید احسان کربلایی پور متولد 28 آبان سال 1359 مصادف با روز عاشورا در خوزستان بود. وی روز 16 اسفند 1400 مطابق با چهارم شعبان در حومه دمشق بر اثر حمله مستقیم موشکی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و بدین سان همچون دیگر شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر، شهید راه نابودی اسرائیل لقب گرفت.

پیکر مطهر شهید کربلایی پور، روز جمعه 20 اسفند 1400 طبق وصیت خودش در جوار پیکر شهید لطفی نیاسر به خاک سپرده شد.

خواهر این شهید عزیز معاون پرورشی یکی از مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش قم است.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار