در گفت‌وگو با پانا:

جواد شیرزاد: وی ای آر حواشی فوتبال ما را کم می کند

استقلال به خودباوری رسیده است/ نیمکت‌نشینان توان کنترل ساپینتو را ندارند

تهران (پانا) - بازیکن پیشین استقلال معتقد است با آمدن وی ای آر خیلی از حواشی ایجاد شده از ناحیه ی داوری در فوتبال ایران کم خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جواد شیرزاد: وی ای آر حواشی فوتبال ما را کم می کند

امیرحسین اشرفی / جواد شیرزاد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری دشوار استقلال مقابل گل گهر اظهار داشت:«بازی دشواری بود. استقلال خیلی خوب شروع کرد و کوبنده ظاهر شد اما نتوانست از موقعیت‌هایی که به دست آورد استفاده کند. در فوتبال هم وقتی موقعیت از دست بدهید توان تیم گرفته و کار سخت می‌شود. استقلال وقتی نتوانست گلزنی کند، تیم حریف بود که از اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان ما سود برد و به گل رسید. دو تیم قدرتمند و مدعی بودند. گل گهر اگر این بازی را می‌برد، هم امتیاز با استقلال می‌شد و آن وقت می‌توانست در ادامه خطرناک باشد.»

وی افزود: «استقلال با روند خوبی که در پیش گرفته توانست، عقب افتادگی امتیاز خود را جبران کند. الان بین بازیکنان و کادر فنی همدلی و اتحاد بوجود آمده است. درست است برخی نقاط ضعف داریم اما تیم به خودباوری رسیده و هماهنگی تاکتیکی باعث شده تا تیم بتواند روی روند نتیجه گیری گام بردارد. در چنین شرایطی وقتی تیم عقب می‌افتد، خیلی مهم است که انگیزه و روحیه بازیکنان پایین نیاید. مقابل گل گهر هم وقتی عقب افتادیم، چاره‌ای نداشتند و مجبور شدند دقایق آخر را با ارسال‌های بلند ادامه دهند. چون یکی از راه‌های رسیدن به گل همین حربه بود که جواب داد.»

بازیکن پیشین استقلال ادامه داد: «این بازی جذابیت زیادی داشت. همیشه رقابت در پایین جدول هم بود اما امسال دیگر خبری نیست و تقریبا شرایط دو تیم از بقیه جداست و فقط رقابت حساس در بالای جدول است. استقلال توانست از میزبانی سود ببرد و ۳ امتیاز بازی را دقایق آخر بگیرد. گل گهر هم سرمایه‌گذاری کرده تا با قلعه نویی بتواند مقام بیاورد. اما معتقدم امسال نسبت به سال های قبل آن طور که باید بازیکن نگرفته است. با این حال برای چندمین بازی بازهم به استقلال باختند. پنالتی‌های قبلی را جلوی این تیم یادم نیست اما به نظرم این پنالتی بود. حالا باز نظر کارشناسان مهم است.»

جواد شیرزاد گفت:«اینکه در سال‌های اخیر بعد از دقیقه ۹۰ مقابل گل گهر برای استقلال پنالتی گرفتند، شاید بحث روحی روانی هم باشد که تیم حریف منظر این اتفاق است تا برای حریف خطا بگیرند. ما به جای اینکه به اصل فوتبال نگاه کنیم، فقط دنبال حاشیه هستیم. اگر زیرساخت های ما درست شود، خیلی از این حاشیه‌ها بوجود نمی‌آید. اگر وی ای آر بیاید، بدون شک خیلی از این مشکلات حل می‌شود. باید دنبال درست کردن زیرساخت باشیم. از اهالی فوتبال باید توقع داشت تا در مسیر کیفیت‌سازی گام بردارند و همه انتظار دارند تا امکانات فوتبال ما بیشتر شود.»

وی با اشاره به تقابل استقلال با فولاد خاطرنشان کرد: «فولاد از آن تیم‌هایی است که یقه بزرگان را می‌گیرد. آنها درست است رتبه خوبی ندارند اما می‌توانند برای گرفتن سهمیه سال آینده بجنگند. بازی دشواری در پیش است و باید بازیکنان استقلال باتمرکز وارد میدان شوند. بازی پرسپولیس و سپاهان هم تعیین کننده و مساوی دو تیم به نفع استقلال است. احساسم این است که استقلال وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیرد و با تیم‌های مدعی روبرو می‌شود، بهتر و روان تر فوتبال بازی می‌کند. اما ما بازیکنان ایرانی همیشه عادت داریم مقابل تیم‌های پایین جدولی کار را آسان تر بگیریم و به دردسر می‌افتیم.»

جواد شیرزاد گفت: «حالا که شرایط استقلال بهتر شده و تیم روند خیلی خوبی دارد، ای کاش بتوانند کمی ساپینتو را کنترل کنند تا تیم لطمه نبیند‌. اگر اشتباه نکنم شاید نیمی از بازی ها را مربی روی سکو بوده باشد. روی نیمکت هم کسی نیست که توان کنترلش را داشته باشد. امیدوارم حالا که تماشاگران هم آمده اند و کیفیت و جذابیت هم برگشته است، استقلال بتواند قهرمان شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار