در همایش مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست؛

وزیر کشور: همه باید خود را مسئول حفاظت از محیط زیست بدانیم

وزیر کشور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و گفت همه باید خود را در این زمینه مسئول دانست زیرا حفظ محیط زیست یک معروف و تخریب آن منکر است.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: همه باید خود را مسئول حفاظت از محیط زیست بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی عصر دوشنبه در سومین همایش مدیران محیط زیست به تاکیدات دین مبین اسلام برای حفاظت از گیاهان و حیوانات اشاره کرد و افزود: حیوانات حق دارند و نمی توانیم به حقوق آنها بی تفاوت باشیم. این تاکید اسلام است.

وی به ادعای دروغین غربی ها در حمایت از حقوق حیوانات اشاره کرد و گفت: غربی ها در یمن و دیگر کشورها صدها هزار انسان را از بین برده اند اما برای از بین رفتن یک حیوانی عزا می گیرند. این امپراتوری دروغ است.

وزیر کشور با اشاره به بمب اتمی که در اختیار این کشورها است، پرسید: مگر این بمب به غیر از انسان، حیوان و گیاه، چیز دیگری را از بین می برد؟ پس داشتن این بمب ها برای چیست؟ این نشانه دروغ گویی آنها است. آیا دیده اید از این همه انسانی که در یمن و فلسطین به شهادت می رسند، ابراز تاسف و ناراحتی کنند؟

وحیدی ادامه داد: نه فقط ابراز تاسف نمی کنند که برای کشتن انسان ها، اسلحه هم می فرستند و کمک می کنند.

وی با اشاره به حزب سبز آلمان اظهار کرد: حزب سبز در آلمان به قدرت رسید اما چرا با انسان کشی مخالفت نکردند؟ چرا سلاح به کشورهای دیگر می فرستند؟ همه ادعاهایی که برای حفاظت از محیط زیست داشتند، دروغ است.

وزیر کشور اضافه کرد: اما ما بر اساس دستورات دین مبین اسلام، به حفاظت از گیاهان و حیوانات اعتقاد داریم. احکامی که در این زمینه وجود دارد، نشان از درک عمیق دین عزیز ما از هستی و جهان است.

وحیدی با بیان اینکه اهمیت محیط زیست در کشور بحثی اساسی و جدی است، خاطرنشان کرد: همه موظفیم که در این زمینه کمک کنیم. حفظ محیط زیست یک معروف و تخریب آن منکر است.

وی یادآور شد: فرهنگ محیط زیست که هرکسی خود را برای حفاظت از محیط زیست مسئول بداند، اهمیت زیادی دارد.

وزیر کشور گفت: ما در کشور به دنبال ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، به جنبش واقعی محیط زیست نیاز داریم که ایجاد گفتمان محیط زیستی و به دنبال آن جریان و جنبش هایی برای حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد و باید آن را انجام داد.

وحیدی افزود: امروز سازمان محیط زیست متکفل دولتی و حکومتی پیگیری این امر مهم است. به مقدار اهمیت موضوع، جایگاه مهم محیط زیست مشخص می شود.

وی با تشکر از ماموران حفاظت از محیط زیست، به روح شهدا و جانبازان بزرگی که در این سازمان در دفاع از محیط زیست جان و جسمشان را از دست دادند، درود فرستاد.

وزیر کشور با بیان اینکه با ترویج فرهنگ محیط زیستی، اخلاق و ارتباط انسانی توسعه می یابد، ادامه داد: این گفتمان و فرهنگ به توسعه و رشد اخلاق، نظم، انضباط و مسئولیت اجتماعی و قانونمندی کمک می کند.

وحیدی اضافه کرد: سندی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفاظت از محیط زیست ابلاغ فرمودند، فاخرترین و جامع ترین سند درباره محیط زیست است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری در حال رشد و توسعه است، اظهار کرد: در مسیر رشد اقتصادی حتما باید حسابرسی ناظر بر محیط زیست را داشته باشیم و هزینه طرح ها بر محیط زیست را بررسی کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دخالت انسانی، محیط زیست را به هم می ریزد، اما اگر نظام حسابرسی داشته باشیم می توانیم بر اساس آن، هزینه تخریب یا حتی احیای یک فرایند زیست محیطی را برآورد کنیم.

وحیدی بار دیگر تاکید کرد وزارت کشور به سازمان محیط زیست در ایفای وظایف خود کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار