رئیس قوه قضائیه در شورای اداری اصفهان تاکید کرد:

جدی گرفتن مسئله آب و فرونشست در اصفهان

تهران(پانا) - رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که مسئله آب در کل کشور مسأله مهمی است و همه باید مسئله آب و فرونشست را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جدی گرفتن  مسئله آب و فرونشست در اصفهان

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان که عصر امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) برگزار شد،با اشاره به طرح مباحث محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... از سوی مسئولان استان در سفر امروز، اظهار کرد: دو سوال اصلی برایم مطرح شده؛ اول اینکه آیا حل همه این مسائل باید توسط مرکز انجام شود یا بخشی از سوی مسئولان استان قابل حل است؟ سوال بعدی این است که آیا مسئولان استان در جهت رفع مشکلات با یکدیگر هماهنگ هستند یا با یکدیگر اختلاف نظر دارند؟ و اگر اختلافی دارند آیا با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند؟

چرا پلمب مشعل‌سوز نیروگاه شکسته شد؟

وی با اشاره به افزایش روند آلودگی هوای اصفهان، گفت: محیط زیست این مشکل را مطرح می‌کند اما آیا مسئولان با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند، چرا پلمب مشعل‌سوز نیروگاه شکسته شد؟ و آیا راهی وجود داشت که پلمب شکسته نشود و از مازوت استفاده نشود؟

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برداشت من این است که چنانچه همه مدیران با هم فکر کنند و هماهنگ باشند خیلی از مسائل قابل حل است، افزود: باور من این است که این اتفاق کم می‌افتد، درحالی که اگر همه با هم یک نظر در استان داشته باشیم احتمال حل مشکلات در استان بسیار زیاد است.

وی با اشاره به انتقادات مسئولان استان درباره ترک فعل های صورت گرفته، گفت: آیا آیندگان ما را هم برای ترک فعل قضاوت می‌کنند؟ آیا الان کارهایی هست که می‌شود انجام داد و انجام نمی‌شود؟ اگر می‌شود، نمی‌توانیم فقط از ترک فعل دیگران انتقاد کنیم، چون خودمان هم ترک فعل کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: اگر کوتاهی کرده‌ایم مقصر هستیم و ممکن است ضمان یا کیفر داشته باشد، اما اگر کاری امکان وقوع نداشته باشد نمی‌توان تعقیب کیفری کرد.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش دقیقی از مواردی مثل پرونده‌های کثیرالشاکی به قوه قضائیه شد تا با عنایت بیشتری پیگیری شود و افزود: باید این مسائل پیگیری شود تا مردم نگویند آمدند،گفتند و رفتند، ولی هیچ اتفاقی نیفتاد، بلکه احساس کنند هر مقداری ممکن و مقدور است کاری انجام می‌دهیم.

محیط زیست با دلایل قاطع گزارش دقیقی بدهد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه متاسفانه در مقاطع مختلف از محیط زیست نامه‌های مختلف با اظهارنظرهایی کارشناسی متفاوت داریم، گفت: درخواست می‌کنم برای اینکه زبان من باز باشد محیط زیست با دلایل قاطع به من گزارش دقیقی بدهد.

وی با بیان اینکه مسئله آب در کل کشور مسئله مهمی است، تصریح کرد: اگر این نزولات آسمانی را نداشتیم مشکلات بیشتری داشتیم و ان‌شاءالله ادامه داشته باشد. مسئله بعدی خاک و فرونشست زمین است که اگر به همین شیوه از منابع آب استفاده کنیم زمین از بین می‌رود. لذا همه باید مسئله آب و فرونشست را جدی بگیریم. این مشکلات و راه حل آن را به ما اعلام کنید تا دست ما برای پیگیری باز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار