وزیر آموزش و پرورش: ٩٨ درصد دانش‌آموزان هنرستانی وارد بازار کار می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها در وهله اول بهترین راه‌ برای برآورده کردن نیاز خود فرد در عرصه هنر هستند و در وهله دوم موجب اشتغال پایدار خواهند شد، گفت ۹۸ درصد هنرجویان هنرستانی وارد بازار کار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: ٩٨ درصد دانش‌آموزان هنرستانی وارد بازار کار می‌شوند

آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری وزیر، آموزش و پرورش و محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با رونمایی از نشان ملی آموزش هنر برگزار شد.

یوسف نوری در این مراسم با اشاره به این مطلب که هر دانش‌آموز باید یک هنر را بیاموزد، اظهار کرد: در دوران جوانی درس هنر را در هنرستان‌ها و هم تربیت معلم تدریس می‌کردم، در واقع تجربه آشنایی از نزدیک با این درس را دارم، به همین دلیل اعتقادم بر این است که هر فردی باید یک هنر را بیاموزد، همانطور که یک ورزش و مهارت را باید فراگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که آموزش هنر امری بسیار مهم است، گفت: یکی از ساحت‌های مهمی که مورد توجه است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است، ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «هنر لایق‌ترین و رساترین ابزار انتقال پیام است و هنرمندان راحت با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و کسی که بهتر بتواند این ارتباط را برقرار کنند بالانشین خواهد بود»، گفت: نیازمند این هستیم که از ابتدا سکوی استعدادیابی بچه‌ها را در دوره پیش از دبستان داشته باشیم و سپس دست به دست هم بدهیم تا آن‌ها را هدایت کنیم، اما در طول زمان مقداری از منابع خود دور شدیم.

نوری با اشاره به اینکه باید شاهنامه را به دانش‌آموزان آموزش داد، عنوان کرد: چنین کاری موجب می‌شود تا تخیل آن‌ها تقویت شود و بتوانند نقاشی آن را به تصویر بکشند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران برای هنر اصیل و متعهدانه، ارزش بسیار زیادی قائل است،بیان کرد: البته در حوزه هنر نقایص و نیازهایی هم داریم. هنرها باید تصویر زیبای عالم معنا باشند، وقتی هنری وارداتی شد مانا نخواهد بود.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که هنرستان‌ها در وهله اول بهترین راه‌ برای برآورده کردن نیاز خود فرد در عرصه هنر هستند و در وهله دوم موجب اشتغال پایدار خواهند شد، گفت: ۹۸ درصد هنرجویان هنرستانی وارد بازار کار می‌شوند.

نوری ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به سواد فرهنگی و هنری دست پیدا کنیم و مشکلاتی که در سطح هنرستان ها وجود دارد مرتفع شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود تاکید کرد: اعتقاد من این است که هر دانش‌آموز باید یک هنر و فعالیت هنری را بیاموزد و بتواند در آینده و ادامه زندگی خود آن را رقم بزند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد و در ادامه از چند تن از اهالی آموزش هنر در هنرستان‌ها تقدیر شد.

همچنین از پنج عنوان کتاب جدید در حوزه آموزش هنری و نشان ملی آموزش هنر رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار