امام جمعه شهرستان قدس:

دوستی و مهربانی باید بر اساس عقلانیت و معنویت بر زندگی انسان حاکم شود

شهرقدس ( پانا) - امام جمعه شهرستان قدس به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت، دوستی و مهربانی باید بر اساس عقلانیت و معنویت بر زندگی انسان حاکم شود که صله ارحام جلوه‌ای از تقوا است و مهمترین صله ارحام و ارتباط با امام زمان (عج) است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دوستی و مهربانی باید بر اساس عقلانیت و معنویت بر زندگی انسان حاکم شود

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نمازجمعه ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان و همچنین میلاد جان عالم و صاحب زمین و زمان حضرت بقیه.الله الاعظم، درباره اصولی حاکم بر یک خانواده سالم و مهدوی گفت: دوستی باید بر زندگی انسان حاکم و جاری شود و اصل معنویت، اصل عقلانیت واصل محبوبیت و شیوها و روش‌های مهربانی محبت را در خانواده‌ها تقویت کرده و این متوجه به صله ارحام است. یکی از مسایلی که در خانواده‌ها کم رنگ شده است، مسئله صله رحم است که بی توجهی به صله رحم باعث کم رنگ شدن محبت بین همسران می‌شود راه افزایش محبت صله ارحام است. حسن خلق وخوش اخلاقی در خانواده باعث افزایش محبت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار، راه افزایش محبت را صله ارحام دانست که یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی و منتظر امام مهدی هم است و از قول امام معصوم گفت: صله ارحام و حسن خلق باعث تزکیه اعمال انسان می‌شود و بلا را از انسان دفع می‌کند مال و دارایی انسان را زیاد و عمر را طولانی و باعث افزایش رزق و روزی و محبوبترین شدن انسان در بین خانواده می‌شود .

وی افزود: صله رحم جلوه‌ای از تقوا است و نیمه شعبان صله‌ای که با امام زمان باشد و مهمترین صله و ارتباط با وجود امام زمان است، و باید در این ایام بیاد حضرت باشیم و هر صبح و شام خودمان را با او متصل کنیم .

جوکار با اشاره به پیش رو بودن جشن نیکوکاری گفت: هر کار خیری انجام می‌دهیم آن کار را با چاشنی یاد امام زمان انجام دهیم و خانوادها را کانون محبت و خیر ورزی قرار دهیم و این وحدت و همدلی بسیار زیبا و مستمر است و این محبت مقطعی نیست و دنباله دار خواهد بود.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به پیاده روی خانوادگی با عنوان کیلومتری برای ظهور ادامه داد: «گخانواده‌ها از میدان ۹دی تا مصلی و تا میدان حضرت ولیعصر (ع) با هم آمده بودند و این نمادی از یک حرکت دسته جمعی مومنانه برای ظهور بود.


در پایان امام جمعه شهرستان قدس برای حرکت دسته جمعی و پیاده‌روی خانوادگی از شهرداری، شورای اسلامی شهر، سازمان فرهنگی و بنیاد مهدویت و ستاد دهه مهدویت که این حرکت را راه اندازی کرده بودند تقدیر و تشکر کرد و پیام این حرکت این را این گونه تفسیر کرد که برای ظهور باید حرکت کرد و از توقف اجتناب کرد .

خبرنگار دانش‌آموز: طاها علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار