مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

قرارگاه جهاد تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شد

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تشکیل قرارگاه جهادی تربیت در این اداره‌کل خبر داد و گفت تمام توان و ظرفیت درون و برون سازمانی در این زمینه به‌کار گرفته‌ می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه جهاد تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شد

علیرضا کریمیان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت هفته امور تبیتی و تربیت اسلامی در همایش "تربیت صالح" که به مناسبت هفته امور تربیتی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: هر انسان دارای استعدادها و توانایی‌های متعدد و مختلفی است که به‌طور کلی به دو دسته استعدادهای طبیعی و معنوی تقسیم می‌شوند و دسته اول تحت تاثیر هدایت عمومی هستند و به‌طور مستقل رشد می کنند و شکوفا می‌شوند اما استعدادهای معنوی استعدادهایی هستند که انسان باید اول آن را شناسایی و بعد شکوفا کند لذا از همین نقطه، موضوع تربیت آغاز می‌شود.

وی هدف اصلی تربیت را رسیدن به نقطه عالی کمال دانست و با بیان اینکه این مهم محقق نمی‌شود مگر با پرورش استعدادهای معنوی، خاطرنشان کرد: هر انسانی با هر درجه و مرتبه از استعدادهای معنوی باز هم نیاز به تربیت دارد و تصور اینکه تربیت پایان پذیر است، یک باور غلط است لذا هدف از تربیت به فعلیت درآوردن استعدادها و توانایی بالقوه است که باید همواره ادامه‌دار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت اضافه کرد: در سال ١٣۵٧ با رهبری پیامبر گونه امام راحل(ره) انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام شکل گرفت و از همان ابتدا رشد و تعالی جامعه از اهداف اصلی انقلاب بود.

کریمیان رشد و تعالی جامعه را در گرو انتقال باورها، ارزش ها، دانست و افزود: وقتی هدف نهادینه کردن این ارزش‌ها است پس باید به نسل‌های مختلف انتقال داده شود به همین منظور نیاز به نهادی که این مهم را عملیاتی کند در همان سال‌های ابتدایی انقلاب حس شد و به واسطه شهیدان رجایی و باهنر نهاد ارزشمند امور تربیتی تاسیس شد.

وی انتقال ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی به نسل نوجوان، تربیت دینی دانش آموزان و ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های اسلام و انقلاب به نظام تعلیم و تربیت، حفظ مدارس از آفت های فرهنگی و اجتماعی و همچنین رشد دانش آموزان بر پایه کشف استعدادها در مسیر تربیت اسلامی و به طور کلی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط نهاد امور تربیتی را مهم ترین اهداف امور تربیتی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و مسیر روشنی به واسطه بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب، ترسیم و روشن شده که عمده مخاطب آن نوجوانان و جوانان کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ایجاد و نهادینه‌سازی تمدن نوین اسلامی بر پای چهار رکن دین،عقلانیت، علم و اخلاق تاکید کرده‌اند و موضوع معنویت و اخلاق را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند گفت: زیرساخت هر تمدن و هر نظام و سرزمینی ارزش‌های آن نظام است پس به صورت ویژه و خاص می‌بایست این چهار رکن اصلی در بین نسل جوان و نوجوان رشد و نمو داشته باشد که اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه در حوزه تربیت فردی و اجتماعی افراد به طور جدی و خاص تلاش کنیم.

کریمیان با بیان اینکه نقطه عطف تربیت یک انسان در دوره مدرسه شکل می‌گیرد، اظهار داشت: عمده تربیتی که همه ما داشته‌ایم به دوران مدرسه باز می‌گردد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره در منویات خود به این دوران تاکید ویژه داشته‌اند.

کریمیان جهاد تربیتی و تربیت جهادی را لازمه امر تربیت برشمرد و گفت: امیدواریم این موضوع سرلوحه کار همه ما در آموزش و پرورش قرار گیرد که لازمه فعالیت امروز آموزش و پرورش است؛ به همین منظور قرارگاه جهادی تربیت در آموزش و پرورش شهر تهران شکل گرفته و تمام توان و ظرفیت درون و برون سازمانی را در این زمینه به‌کار گرفته‌ایم و همکاران ما درحال انجام اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه تربیت هستند.ما برای تحقق تمدن نوین اسلامی، نیازمند نیروی انسانی کارآمد و توانمند هستیم و لذا جهاد تربیتی و جهاد نیروسازی برای تمدن نوین اسلامی در راس امور فعالیت‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار