حسین کمالی:

هنر، شعر و موسیقی از ظرفیت‌های ارزشمند در امورتربیتی است

ساری(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسمی که به‌مناسبت فرارسیدن هفته امور تربیتی در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، هنر، شعر و موسیقی را از ظرفیت‌های ارزشمند امور تربیتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هنر، شعر و موسیقی از ظرفیت‌های ارزشمند در امورتربیتی است

«حسین کمالی» در این مراسم فرارسیدن ماه شعبان را گرامی داشت که هم ماه ارزشمندی است و هم مقدمه ماه صیام و ماه رمضان است و ابراز امیدواری کرد همه از فضائل معنوی این دو ماه توشه بردارند.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش، مدیران و معاونین مدارس گفت: به‌طور خاص از همه فعالان حوزه علوم تربیتی تشکر کنم و یادآور می‌شوم که کل نظام جمهوری اسلامی یک نظام تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به ضرورت پاسخگویی حوزه علوم تربیتی به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان گفت: برای رسیدن به افق تربیتی مورد نظر، باید موانع و چالش‌های تربیتی را شناسایی و مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: برابر سخنان دانش‌آموزان، یکی از چالش‌های این بخش این است که برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تربیتی خیلی با علایق دانش‌آموزان و جامعه هماهنگی ندارد و دروسی در برنامه هفتگی آنان گنجانده شده که خیلی با آینده آنان، همخوانی ندارد.

کمالی همچنین گفت: شاید بهتر است در روش ارائه برخی از این دروس و محتوای آن، تجدیدنظرهایی صورت گیرد تا بازخورد مطلوبی داشته باشد و ازجمله اردو که یکی از بسترهای تربیتی است، بسیار مورد توجه دانش‌آموزان است اما مدارس توجه کمی به آن دارند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از چالش‌های تربیتی، تاب‌آوری پایین دانش‌آموزان است و لازم است در خصوص افزایش تحمل و آموزش برخی مهارت‌های تاب‌آوری در میان فرزندان، گام‌های جدی‌تری برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین گفت: حوزه هنر، شعر و موسیقی یکی از بسترهایی است که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت، آموزه‌های دینی، پرورشی و تربیتی را به نحوی مطلوب به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

وی همچنین بر ظرفیت فضای مجازی به‌عنوان بستری آماده برای انتقال پیام‌های تربیتی و پرورشی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» تأکید کرد و گفت: از همکاران حوزه امور تربیتی می خواهم به طور جدی به این بخش ورودی هوشمندانه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار