مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تشریح کرد

جزییات برگزاری جشن احسان و نیکوکاری

زنجان(پانا) - مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت جشن نمادین احسان و نیکوکاری در روزهای ۱۵،۱۸ و ۱۹ اسفند در مدارس ،معابر و پایگاه‌های بسیج و مصلی‌های نماز جمعه برگزار می‌شود‌.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جزییات برگزاری جشن احسان و نیکوکاری

روح الله صالحی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با همکاری آموزش و پرورش،سازمان دانش‌آموزی،بسیج مستضعفین و صداوسیما به مدت ۳روز بصورت نمادین در سطح استان برگزار می شود،گفت:در این جشن دو هدف عمده‌ی تقویت گفتمان همدلی و فضای احسانو ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه بخصوص در مدارس و نیز بهره گیری از این فضا در جهت تهیه بسته های عیدانه و معیشتی برای خانواده های تحت پوشش است .

وی با بیان اینکه ۱۵۲۹ پایگاه در استان برای جشن احسان و نیکوکاری مستقر میشوند،افزود: این جشن در سه روز ۱۵ اسفند؛در سطح مدارس ،۱۸ اسفند؛در سطح میادین و معابر و پایگاههای بسیج و ۱۹ اسفند؛ در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می‌شود.

صالحی با بیان اینکه تمرکز جمع آوری روی روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی خواهد بود،اظهار داشت: مردم عزیز با شماره گیری کد دستوری #۰۲۴*۷۷۸۸* در این جشن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم شعار" هرروز عیدی دیگر است با همدلی نوروز را جشن بگیریم" را تحقق بخشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش استان با کمیته امداد در قالب تفاهم نامه هایی که باعث هم افزایی منابع در راستای خدمت به جامعه هدف می شوند، گفت:این بستر سازی باعث خدمت‌رسانی شایسته به دانش آموزان اعضای جامعه هدف خواهد شد .

کمیته‌امداد در طول سال ۵‌هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

وی با تشریح اینکه یکی از خدمات مهمی که کمیته امداد امروز به آن توجه دارد،خدمات اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف است،افزود:در این راستا اقدامات متنوعی باعنوان کاریابی در قالب مشاوره های شغلی،استفاده از ظرفیت های کارآفرینان حرفه ای که نهایتا به درآمدزایی برای خانواده ها منجر میشود.

صالحی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا هفته نیکوکاری از ۵ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده ،افزود:این امر نه تنها در کمک به پویایی اقتصاد خانواده های تحت پوشش و تاثیر گذاری در اقتصاد جامعه مفید است بلکه در کاهش آسیب های اجتماعی وحفظ کرامت و عزت نفس خانواده ها نیز تاثیر مثبتی برجا می‌گذارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد:برای ایجاد زمینه اشتغالزایی، استعدادسنجی و مشاوره شغلی و در پی آن هدایت به سمت رشته شغلی مورد علاقه و مهارت‌آموزی و ایجاد شغل صورت می پذیرد و درنهایت با نظارت و پشتیبانی فنی و ایجاد بازار ،طرح اشتغال پایدار می‌شود.

این مقام مسئول ضمن تشکر ازشورای شهر و شهردار زنجان و سایر دستگاه‌ها های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در سطح استان در امر بازاریابی و بازارسازی همکاری و تلاش‌های خوبی انجام داده اند.

ارائه ۴۹۵۰ خدمت آموزشی به خانواده های تحت پوشش

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه هایی که به پایداری طرح‌های اشتغال کمک می‌کند بحث آموزش است افزود: از ابتدای امسال بیش از ۴۹۵۰ مورد آموزش به خانواده ها ارائه شده که شامل آموزشهای مهارتی،پایدارسازی،بازارسازی و بازاریابی بوده است .

صالحی به بهره‌گیری از بازارچه الکترونیکی اشاره کرد وگفت:در قالب پلتفرم های استانی و ملی بالغ بر ۲۰۰ غرفه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد معرفی و استفاده شده است .

۲۸۱ واحد مسکن روستایی و شهری بهره‌برداری و کلنگ‌زنی میشوند

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از خدمات اثرگذار این مجموعه خدمات مربوط به مسکن است،اظهار داشت:با ساخت مسکن حجم بالایی از هزینه‌های مسکن خانواده تحت پوشش کاهش می یابد.

وی ادامه داد : ۱۹۷ واحد مسکن روستایی مددجوی در ایام هفته احسان و نیکوکاری مورد بهره‌برداری خواهد گرفت.همچنین پروژه ۸۴ واحدی شهر خرمدره با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن کلنگ‌زنی می شود تا تا در صورت تامین اعتبار تا یکسال آینده مددجویان واجد شرایط شهری خرمدره و ابهر صاحب مسکن شوند.

ارائه مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان تحت‌پوشش کلینیک تخصصی رز

صالحی به حوزه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت:کلینیک تخصصی رز در قالب ارائه خدمات مشاوره برای ارائه خدمت تخصصی به خانواده های نیازمند راه اندازی می شود. که مشاوره تخصصی تحصیلی برای دانش اموزان و دانشجویان در اولویت برنامه های این کلینیک خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد به خدمات حوزه تحکیم خانواده اشاره کرد و افزود:درسطح استان بیش از ۹۰۰ مورد جهیزیه تقدیم به نوعروسان شده و همچنین در هفته احسان و نیکوکاری ۵۱ مورد جهیزیه تحویل نوعروسان و خانواده های تحت حمایت خواهد شد.

وی افزود: در بحث درمان و کمک به بهبود تغذیه مادر و کودک و ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج کمیته امداد خدمات حمایتی انجام می‌دهد.

صالحی به حوزه حمایت های اجتماعی و تسهیلات سربازی ارائه شده اشاره کرد و گفت : ۱۱۴ نفر در استان زنجان در قالب معافیت،کاهش تعرفه سربازی و انتقال به نزدیکترین محل زندگی انجام شده است.

اعطای ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف یا اقشار نیازمند

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات قرض الحسنه یکی از اقدامات ویژه کمیته امداد بوده است،گفت:این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و هم افزایی با بانک های قرض‌الحسنه مهرایران و رسالت اعطا می شود. همچنین از ابتدای سال تقریبا ۷۶ میلیاردتومان به ۴ هزار و ۸۰۰ مورد به جامعه هدف یا اقشار نیازمندخدمات قرض‌الحسنه ارائه شده است.

وی در انتها از خیرینی که در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه می‌توانند مساعدت داشته باشند درخواست کرد تا در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار