دبیر زیست‌شناسی نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا:

کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - دبیر زیست‌شناسی نمونه کشوری با تاکید بر اهمیت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور سراسری، کنکور به شیوه نوین را فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است

آرزو شاهی، دبیر زیست‌شناسی نمونه کشوری و دبیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد که به عنوان دبیر دبیرخانه راهبری کشوری درس زیست شناسی در اجرای مطلوب همایش کیفیت‌بخشی به آموزش علوم پایه در کرمان شرکت کرده بود در خصوص این همایش به پانا توضیح داد:«هدایت تحصیلی ما مناسب نیست، هدایت را باید با مشارکت معلمان پیش ببریم، حتما موضوع توسعه متوازن و افزایش سهم آموزش‌های مهارتی را دنبال می کنیم.»

وی گفت:«محور تحول مدارس، مدیران هستند. برای توانمندسازی مدیران باید تلاش کرد. در خصوص اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، مدرسه و محور این تحول مدیر و ابزار این تحول، معلمان هستند. مدیران مدارس به کلاس درس توجه داشته باشند. برنامه درسی لزوما کتاب درس نیست، کتاب یکی از اجزای برنامه درسی است و با استفاده از ظرفیت قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، الگو و مدل خوبی طراحی شده که انشاالله این الگو اجرایی شود.»

شاهی در ادامه افزود: «افزایش سهم دانش آموزان در رشته ریاضی، فیزیک در دستور کار است. باید بررسی شود که عملکرد معلمان تا چه اندازه در بهبود فرایندهای یاددهی، یادگیری موثر بوده است. هدف ما در تعلیم و تربیت این نیست که فقط فرمول و روش تست زنی به دانش‌آموزان یاد دهیم. مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور، تدریس معلمان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، این مصوبه سوابق تحصیلی را، به‌عنوان ملاک و معیار آموزش عالی مورد توجه قرار می‌دهد. ما به جایگاه برنامه درسی و به نقش معلم در کلاس درس برمی گردیم. تا سه سال آینده تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری خواهیم داشت که در نتیجه این تاثیر، کیفیت بخشی در آموزش اتفاق می افتد و به محتوای برنامه درسی بیشتر توجه می شود.»

وی خاطرنشان کرد: «باید تغییراتی را که مصوبات اخیر انقلاب فرهنگی، جهت کنکور ابلاغ کرده برای معلمان تبیین شود. کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است. از این فرصت برای ارتقای کیفیت آموزش باید استفاده کنیم. قطعا امسال شیوه برگزاری امتحانات خرداد متفاوت با سال‌های قبل است. نمونه سوال‌های قبلی را نباید معیار قرار داد.»

دانش‌‌‌آموز‌‌ خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار