رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی خبر داد:
حضور تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی پررنگ خواهد شد
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از تلاش این سازمان برای حضور و فعالیت پررنگ تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی طی سالهای گذشته با چالشهایی مواجه بوده و در مقطعی، بدون اینکه سایر مؤلفههای تاثیرگذار در این فرآیند در نظر گرفته شود، این نهاد تربیتی و تاثیرگذار تعطیل شد، افزود: از زمان احیای امور تربیتی، تلاشهای بسیاری شده اما امور تربیتی نیاز به بازنگری در فرایند اجراست چرا که در زیست بوم جدید نیازها، سبکها و علایق دانشآموزان متفاوت شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اضافه کرد: با ارائه مفهومی سند تحول که به صورت مدرسهای در حال تدوین است، این مأموریتها بیشتر مشخص شود. در این مسیر ارکان تربیت شامل خانواده، مدرسه و رسانه باید مورد توجه بوده و برجستهسازی شود تا آنچه در سند تحول آمده مبنی بر تربیت نیروی صالح و دارای ویژگیهایی چون دانشآموز شجاع و متخلق به اخلاق اسلامی، موحد، مومن، بصیر، ولایتمدار، ظلمستیز، جهادگر، کارآفرین و مقتصد و در یک کلمه تربیت تمامساحتی، محقق شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این جریان تربیت به بخش دانشآموزی و تشکلهای دانشآموزی بازمیگردد، اظهار کرد: نقش تشکلهای دانشآموزی میتواند برجسته باشد و بخشی از مسائل را باید به دانشآموزان واگذار کنیم و در این مسیر، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در تلاش است حضور و فعالیت تشکلها در مدارس پررنگ شود.
محمودزاده با اشاره به اهداف اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در تربیت اسلامی دانشآموزان بر محوری بودن کانون هویت در برنامهها تأکید کرد و گفت: دانشآموزان در کنار کمک به حرکت پرشتاب جریان علمی کشور باید با خودسازی که مقدمهای بر جامعهسازی و تمدنسازی است با بصیرت و آگاهی و معرفت نسبت به دستاوردهای انقلاب و آرمانهای آن آشنا باشند چرا که نسل باهوش، زرنگ و تحلیلگر داریم و با اقناع درست، میتوانیم در مسیر پیشرفت کشور از این ظرفیت عظیم دانشآموزی بهرهمند شویم.
وی با اشاره به تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در قالب ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و تحصیل ۸.۵ درصد دانشآموزان در مدارس هیأت امنایی، گفت: آمادگی داریم تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی و همچنین هیأت امنایی بیشتر فعال باشند چرا که همانطور که اشاره شد، بخشی از تربیت توسط دانشآموزان محقق میشود و چالشهایی که دشمنان قسم خورده برای نظام ایجاد میکنند با بصیرتافزایی و بالا بردن بینش و آگاهی آنها و سازندگی روحی و اخلاقی و پرورش استعدادهای آنها که از مأموریتهای اصلی اتحادیه انجمنهای اسلامی است، خنثی میشود.
ارسال دیدگاه