معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

شوق قرآن‌آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد کنیم

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد شوق قرآن‌آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شوق قرآن‌آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد کنیم

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان های استان البرز با حضور رحمت اکبری نیا و رقیه قنبری، کارشناسان دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی پیش از دبستان در استان البرز برگزار شد.

سید محمودحسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی ارتقاء صلاحیت های حرفه ای و قرآنی مربیان کودکستان ها است.

معاون آموزش ابتدایی استان اظهار کرد: شوق قرآن آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد کنیم و این مهم توسط مربیانی راهبردی خواهد شد که مهارت لازم در این خصوص را داشته و کسب کنند.

وی اضافه کرد: آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی نیز مانند هردانش و مهارت دیگری نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، موثر و کارآمد متناسب با کودکان را دارد و همان گونه که امام صادق (ع) فرمودند: "اَلْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِیرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ اَلطَّرِیقِ لاَ يَزِیدُهُ سُرْعَةُ اَلسَّيْرِ إِلاَّ بُعْداً" کسی که بدون بصیرت دست به انجام کاری بزند مانند رونده در بیراهه هایی است که هر چه سرعتش بیشتر باشد از مقصد دورتر خواهد شد. بنابراین از طریق شناخت کودکان و به کارگیری روش‌هایی مانند: بازی و یادگیری، قصه گویی، نمایش و ....و با رعایت اصل تدریج و استمرار و همچنین در نظرگرفتن توان و استعداد کودکان و ارائه الگوی شنیداری آنان را به یادگیری قرآن تشویق و علاقه مند کنیم.

قابل ذکر است در این نشست اکبری نیا کارشناس دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی پیش از دبستان نسبت به رصد کیفی و سنجش اثربخشی دوره توانمندسازی قرآنی مربیان پیش دبستانی که در تابستان برای این عزیزان برگزار شده بود پرداختند و این دوره را مقدمه ای برای برگزاری دوره توانمندسازی قرآنی به صورت فراگیر و کشوری دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار