توسط مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش انجام شد

تشریح آخرین رویداد قرآنی دانش آموزی قرن

سمنان (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت باعث خوشحالی است که چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از راه رسیده و این از نعمات الهی است و نباید تصور کرد که این برکات به راحتی به دست آمده است ، هر چند که ملت شریف و عزیز نیز حق دارند به زیبایی زندگی کنند و بهترین‌ها برای آنها باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح آخرین رویداد قرآنی دانش آموزی قرن

محمدرضا مسیب زاده، فرآیند اجرای چهارمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور که به میزبانی استان سمنان در 14 و 15 بهمن ماه برگزار می شود را تشریح کرد.

وی گفت: در ایامی که عزیزان درگیر این بیماری هستند و امکان فعالیت حضوری و گروهی یا فردی مهیا نیست، خوب است که به قرآن و اهل‌بیت(ع) تمسک بجویند و فعالیت‌های دینی و مذهبی را دنبال کنند که در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه پرورشی سعی شده است که در این زمینه کارهای مناسبی در بستر فضای مجازی انجام شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بدون شک حوزه فعالیت پرورشی در شرایط کرونا، هیچ کمبودی نسبت به زمان پیش از کرونا نداشته است و تنها مشکل جدی، عدم حضور دانش‌آموزان در فضای حقیقی است. بستر مجازی، فرصت مناسبی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرد که با طیب خاطر در فضای امن خانه، این فعالیت ارزشی را دنبال کنند و نوعی غنی‌سازی اوقات فراغت، به اوقات اصلی‌ آنها تبدیل شده است و می‌توانند خودشان را با آموزه‌های ارزشمند دینی درگیر کنند.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری، جشنواره‌ها، کارویژه‌های خاص دارند، اما نکته حائز اهمیت این است که فعالیت ما جنبه مرکزی و مرجعی دارد و حال آنکه بی‌شمار کانال در مدارس و مناطق در سطح کشور با استفاده از تولیدات دانش‌آموزان و فرهنگیان و مربیان شکل گرفته است که یکی از فعالیت‌های محوری، برگزاری مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور است.

وی در خصوص چگونگی فعالیت دارالقرآن ها گفت: 750 مرکز دارالقرآن‌ در هر منطقه آموزش و پرورش، فعالیت می‌کند. از ابتدای مهرماه که رسماً کار آموزشی شروع می‌شود، فعالیت دارالقرآن ها نیز در بستر فضای مجازی و شبکه شاد شکل گرفت که از فعالیت جنبی این دارالقرآن‌ها، تشکیل گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی است. نمود عینی فعالیت مراکز دارالقرآن‌ها در کار گروهی شکل‌ می‌گیرد. این گروه‌ها تشکیل شده بود و تمرینات را انجام می‌دادند و طبق روال مسابقات باید در آبان‌ماه برگزار می‌شد، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها در بستر فضای مجازی به تأخیر افتاد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این دوره مسابقات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ گروه دانش‌آموزی همخوانی و مدیحه‌سرایی در سطح استان رقابت می کنند، افزود: مجموعاً از ۳۲ استان، ۲۵ استان در حوزه دختران و ۲۵ استان در حوزه پسران حائز رتبه و حضور در مرحله کشوری شدند و از این ۵۰ گروه، ۱۰ گروه در بخش دختران و ۱۰ گروه در بخش پسران برای مرحله نهایی انتخاب شدند که 14 و 15 بهمن‌ماه به صورت غیرحضوری اما با حضور اساتید در محل دبیرخانه این دوره از مسابقات مدیحه‌سرایی، در استان سمنان، برگزار می‌شود.

مسیب زاده ادامه داد: گروه داوران متشکل از اساتید، قاریان و داوران بین‌المللی و ملی چون محمود لطفی‌نیا، حمیدرضا احمدی‌وفا، حسین‌پور و احمد لیایی در بخش پسران و خانم‌ها الوندی، الماسی و ایمان صحاف و نجات صحاف در بخش دختران است. هر چند یکی از اصول حاکم در برنامه‌های ما توجه به فعالیت گروهی و حضوری است، اما شرایط کرونا، وضعیتی را ایجاد کرد تا به صورت غیر حضوری برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار