در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

گلایه یک خواننده و آهنگساز؛ مدیران بعدی مدیران قبلی را قبول ندارند

تهران (پانا) - جابر جاهد خواننده و آهنگساز با گلایه از عدم صدور مجوز انتشار آلبوم خود که پیش از این در سال 96 یکبار مجوز دریافت کرده است، با انتقاد از عدم اجازه مبنی بر انتشار آلبومش که 6 سال گذشته مجوز گرفته است، گفت در شرایطی که 6 سال است منتظر صدور مجوز انتشار آلبومش است و از راه موسیقی درآمد دارد، چگونه باید زندگی و معیشت خود و سه فرزند و خانواده‌اش را تامین کند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
گلایه یک خواننده و آهنگساز؛ مدیران بعدی مدیران قبلی را قبول ندارند

جابر جاهد آهنگساز و خواننده که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در عرصه موسیقی را در کارنامه کاری خود دارد، در گفت‌وگو با پانا از با انتقاد از سیاست‌های دریافت مجوز انتشار آلبوم بیان کرد: «من سال ۹۶ زمانی که فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، مجوز آلبوم «پنهونی» را که شامل ۱۲ قطعه می‌شد، دریافت کردم. بعد از آن برای ساخت موسیقی اقدام کردیم و فرآیند این کار به دلیل هماهنگی‌ها یا بعضا همکاری‌های بین‌المللی که در این مرحله اتفاق می‌افتد، زمان بر است.»

وی افزود: «بنا بر مجوز دریافت شده، برای ساخت موسیقی هزینه‌های زیادی کردیم و بعد از خواندن و میکس و مستر کار و در مرحله‌ای که قرار بود برای انتشار آلبوم اقدام کنیم، دوباره از ما مجوز خواستند؛ در شرایطی که مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تغییر کرده بود اما مگر می‌شود یک مجموعه مدیران قبلی و قوانین قبلی خودش را قبول نداشته باشد؟»

آهنگساز تیتراژ برنامه «خندوانه» عنوان کرد: «این در حالی است که ما وقتی با پلتفرم‌های بین‌المللی کار می‌کنیم چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید اما در ایران ۶ سال است اصلا پاسخ درستی به این که چرا مجوز صادر نمی‌شود، نمی‌دهند. در این سال‌ها از طریق شرکت‌های مختلف اقدام کردیم و چند بار شرکت را تغییر دادیم تا شاید موفق شویم. وقتی مجوز ترانه گرفته‌ و اصلاحیه‌ها را هم اعمال کرده‌ایم و دوباره قطعات را به ارشاد فرستادیم چرا باز هم مجوز صادر نمی‌شود؟ حتی کد آوای انتظار قطعه موسیقی من در همراه اول و ایرانسل نیز ثبت شده و قرار دارد و این کار نیز بر اساس همان مجوزی صادر شده است که دفتر موسیقی صادر کرد اما حالا قبولش ندارد!»

جاهد که پیش از این ساخت موسیقی برنامه‌های تلویزیونی «گلخانه»، «ساعت 25» و «اینجا ایران است» را برعهده داشته است، عنوان کرد: «من به دلیل این عدم صدور مجوز، چند سال است نتوانسته‌ام هیچ فعالیتی داشته باشم. با وجود اینکه می‌توانم به کشوری دیگر مهاجرت و در آنجا موسیقی کار کنم، دلم می‌خواهد در ایران بمانم و برای وطنم کار کنم. چند بار درخواست ملاقات با وزیر ارشاد و مدیران را داشتم اما در نهایت انجام نشد. در شرایطی که 6 سال است منتظر صدور مجوز انتشار آلبومم هستم و از راه موسیقی درآمد دارم، به عنوان یک هنرمند چگونه باید زندگی و معیشت خود و سه فرزند و خانواده‌ام را تامین کنم؟»

این آهنگساز نابینا و مدرس موسیقی ادامه داد: «آیا توقع زیادیست من که جهان را نمی‌بینم، جهان مرا با محبت ببیند؟»

جابر جاهد خواننده و آهنگساز متولد سال ۱۳۶۵ است و بیش از 10 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. قطعه او با نام «رویایی» در سال ۲۰۲۱ به انتخاب چند شرکت بین‌المللی موسیقی در فهرست ۱۰۰ موسیقی برتر دنیا قرار گرفت. وی مدت 6 سال است که با وجود داشتن مجوز موفق به انتشار آلبوم خود نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار