مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبرداد

اعزام چهارمین گروه زیارت اولی ها به مشهد مقدس

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از اعزام چهارمین گروه زیارت اولی ها به مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام چهارمین گروه زیارت اولی ها به مشهد مقدس

ابولقاسم اکبری؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری که صبح امروز شنبه در سالن نوسازی اداره کل آموزش پرورش استان با حضور محمد عقیقی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد (ع ) و هفته امور تربیتی اسلامی به دانش آموزان و معلمان بیان کرد: اگر بخواهیم آینده یک کشور را رقم بزنیم، باید به آموزش و پرورش آن کشور نگاه ویژه داشته باشیم زیرا آموزش و پرورش قابل مقایسه با وزارت خانه های دییگر نیست، چرا که همه مدیران و نیروهای انسانی آینده کشور در این مجموعه تربیت می شوند .

اکبری گفت: در آموزش و پرورش خراسان شمالی، حدود 190 هزار دانش آموز و 30 هزار نونهال در سطح استان در حال آموزش و حدود 13 هزار 750 همکار فرهنگی فرهیخته و حدود 6 هزار معلم غیر دولتی مشغول به فعالیت در مدارس هستند.

وی در خصوص دستاورد های مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1401 تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که دکترین حرکتی در آموزش و پرورش استان است، انجام گرفته است از جمله؛ ایجاد قرار گاه جهادی عدالت آموزشی برابر، جذب خیرین مدرسه ساز، جذب اعتبارت از سفر مقام معظم رهبری تاکنون، ساخت و تکمیل پروژه های آموزشگاه ابوریحان ، عصمت ، باقر خان 3 ، باغ دادجو ، آموزشگاه جواد الائمه از موارد فوف به حساب می آید.

اکبری از حماسه بزرگ حضور معلمین، دانش آموزان و آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تشکر کرد و اعلام کرد: 200 نمایشگاه مدرسه انقلاب در سطح استان با بیش از 500 غرفه دانش آموزی به امر جهاد تبیین پرداختند.

وی در ادامه به تأثیرات تربیتی اردوهای راهیان نور و زیارت اولی اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند متعال 3 کاروان دانش آموزی به ارودی راهیان نور انجام شد و چهارمین کاروان با همکاری سپاه جواد الائمه و استانداری خراسان شمالی همزمان با روز تربیت اسلامی در 8 اسفند اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: از حرکت های ارزشمند در سال تحصیلی 1401 که متفاوت تر از سالهای گذشته بوده، برگزاری جشن تکلیف بیش از 8 هزار 300 دانش آموز پایه سوم در همه شهرستانهای استان و همچنین برگزاری اعتکاف دانش آموزی یک هزار و 850 نفر در سطح استان بوده است.

اکبری اظهار کرد: طرح شهید پژوهی، طرح شهید همت، طرح معماران تربیتی، طرح ارتقاء سلامت و بهداشت (نذر سلامتی)، طرح اتقان، با دستورالعمل های کشوری و استانی و شهرستانی در دستور کار است و با همّت همکاران آموزشی وپرورشی انجام می گیرد.

وی به برنامه هایی که به مناسبت هفته امور تربیتی در اسفند ماه اجرا می شود، اشاره کرد و گفت: همایش یاوران مهدی دهه نودی ها در 16 اسفند و همایش قرآن و عترت با حضور میهمانان کشوری در 11 اسفند برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به تأثیرات برنامه های تربیتی اشاره کرد و گفت: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در مدرسه است که مدیران تربیت می‌شوند و نقشه راه آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار می گیرد و بر همین اساس فعالیت می‌کنند. هر مدرسه پایگاه علمی، فرهنگی و آموزشی و تربیتی است که باید منتج به کیفیت بخشی برنامه های تربیتی ایده ال شود.

وی افزود: با افتخار، استان خراسان شمالی جزء رتبه های برتر در ارزیابی استان های کشور شد و افتخاراتی دیگر از دانش آموزان و همکاران در سطح کشوری و استانی باعث شد نام خراسان شمالی در صدر اخبار بدرخشد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار