مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی:

200 هزار دانش‌آموز تا اوایل فروردین سال آینده به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

۲ هزار دانش‌آموز سمپادی در کشور برای اعزام به اردوی راهیان پیشرفت نورانی انتخاب شده‌اند

تهران (پانا) – مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت اردوهای راهیان نور تا اوایل فروردین 1402 ادامه دارد و تاکنون در مجموع 150 هزار نفر دانش‌آموز از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار به 200 هزار نفر برسد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
200 هزار دانش‌آموز تا اوایل فروردین سال آینده به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

مجتبی باستان در حاشیه نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اولین مراسم تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی برگزار شد به دلیل اینکه مربی درس آمادگی دفاعی در ایفای جهاد تبیین برای دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: مباحث و معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مفاهیم فرهنگ دفاع نظامی، غیرنظامی و پدافند غیرعامل را با رویکرد دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی در راستای جهاد تبیین برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم.

باستان با بیان اینکه 3 هدف از برگزاری برنامه امروز داشتیم، خاطرنشان کرد: هدف اول، تقدیر و تجلیل از دبیران منتخب بود و هدف دوم، استفاده از ظرفیت هم‌اندیشی معلمان و سوم، کیفی‌سازی در سامانه دفاعی است.

وی ادامه داد: در سامانه دفاعی برای 2 میلیون دانش‌آموز توسط 28 هزار دبیر و یک هزار مربی تدریس می‌شود و دستگاه‌های زیادی دست به دست هم می‌دهند تا آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی با همراهی آموزش و پرورش چند برنامه اصلی را تدارک دیده که اولین برنامه‌ای که از مهرماه شروع شده، اردوی راهیان نور است.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور تا اوایل فروردین 1402 ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون در مجموع 150 هزار نفر دانش‌آموز از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند و پیش‌بینی ما تا 200 هزار نفر دانش‌آموز است.

باستان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: طی صحبت‌هایی که با دانش‌آموزان داشتیم، شور و شعف خاصی در اردوهای راهیان نور شاهد هستیم که این شور و شعف به دلیل راویانی است که همراه دانش‌آموزان اعزام کرده‌ایم.

وی افزود: راویان اردوهای راهیان نور بیشتر با نگاه جهاد تبیین و با معرفی دستاوردها و پیشرفت‌ها راهیان نور را به دانش‌آموزان توضیح می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اردوهای راهیان پیشرفت گفت: راهیان پیشرفت برای معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان در راستای امیدآفرینی و جهاد تبیین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 نوع راهیان پیشرفت را طراحی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی، اردوی راهیان پیشرفت که شامل بازدید از پارک‌های علم و فناوری، کارخانجات و صنایع بزرگ شهر و استان دانش‌آموزان است و در واقع درون‌استانی است.

باستان با بیان اینکه دیگری، اردوی راهیان پیشرفت نورانی است، ابراز کرد: این اردو را ابتدا با دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان شروع کردیم. 2 هزار نفر از دانش‌آموزان سمپاد را با کمک سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انتخاب کردیم که 800 نفر دانش‌آموز را در مرحله اول اعزام کرده ایم و 1200 نفر هم از 9 اسفند به استان هرمزگان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان پیشرفت نورانی، ترکیبی از راهیان نور و راهیان پیشرفت است، بیان کرد: راویانی که برای این اردوها انتخاب شده‌اند، راویان علمی هستند. در کنار راویان علمی، عزیزانی که در صنایع دفاعی و نظامی مسئول هستند با کشتی‌های نیروی دریایی و پهپادهای نیروی هوایی برای دانش‌اموزان توضیح می‌دهند به‌طوری که تصاویر پهپاد به روی پرده می‌افتد و دانش‌آموزان آن را می‌بینند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه نکته بعدی در اردوی راهیان پیشرفت نورانی این است که دانش‌آموزان سوار بر کشتی‌های دست‌ساز ایرانی می‌شوند که حاصل ذهن و فکر جوانان انقلابی ماست و جوانان ما ساخته‌اند، گفت: راهیان نور دریایی را خود مسئولان امر که دست‌شان در کار است، روایت می‌کنند و در کنار این فضا راوی دفاع مقدس هم داریم که مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تبیین و تشریح می‌شود که چرا دفاع کردیم، انقلاب ما کجاست، انقلاب ما در نظم نوین آینده چه جایگاه و نقشی دارد و...

وی یادآور شد: تاکنون در مجموع 130 هزار نفر دانش‌آموز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شده‌اند و 2 هزار نفر دانش‌آموز سمپادی هم تا پایان اسفند به راهیان پیشرفت نورانی اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار