رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

مشاوران و مدیران در رأس برنامه‌های تعلیم و تربیت مدارس قراردارند

ساری (پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد مشاوران و مدیران در رأس برنامه‌های تعلیم و تربیت مدارس قرار دارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانش‌آموزان را دنبال می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران و مدیران در رأس برنامه‌های تعلیم و تربیت مدارس قراردارند

سید سروش ساداتی جمالی در جلسه مشاوران مدارس استثنایی که با هدف کیفیت بخشی فعالیت‌های مشاوره در مدارس، آموزش تست های تخصصی هوش برگزار شد؛ گفت: مشاوران در واحدهای آموزشی با هدایت دانش آموزان در زمینه های تحصیلی، تربیتی، روانی، رفتاری و شغلی؛ در موفقیت آنان نقش برجسته و بسزایی دارند.

ساداتی مدرسه را نمونه کوچکی از یک جامعه دانست و افزود: مشاوران و مدیران در رأس برنامه های تعلیم و تربیت مدارس قراردارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانش اموزان را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دنبال می کنند.

وی اظهار کرد: ارائه مشاوره به دانش آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود.

ساداتی با اشاره به اینکه هم افزایی و یاد آوری مکرر مباحث روانی و تربیتی دانش آموزان جزء ملزومات کار مشاوره در مدارس است، عنوان کرد: مشاوران مدارس در جلسات شورای دبیران مسائل روانشناختی را مرور نمایند تا بقیه معلمان نیز این مسائل را در تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در ادامه بالاترین مرجع تصمیم گیری در آموزش و پرورش را مدیران و در کنار آنها مشاوران مدارس بیان کرد و تصریح کرد: نگاه مشاوران به دانش آموزان در مدارس باید یک نگاه عام باشد و تمام نیازهای دانش اموزان هم از نظر علمی و هم تربیتی مد نظر قرار گیرد.

پاسخگویی به سوالات مشاوران، جمع بندی نظرات و اخذ تصمیمات مورد نیاز از دیگر مباحث این جلسه بود.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار