رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:
مشاوران و مدیران در رأس برنامههای تعلیم و تربیت مدارس قراردارند
ساری (پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد مشاوران و مدیران در رأس برنامههای تعلیم و تربیت مدارس قرار دارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانشآموزان را دنبال میکنند.
سید سروش ساداتی جمالی در جلسه مشاوران مدارس استثنایی که با هدف کیفیت بخشی فعالیتهای مشاوره در مدارس، آموزش تست های تخصصی هوش برگزار شد؛ گفت: مشاوران در واحدهای آموزشی با هدایت دانش آموزان در زمینه های تحصیلی، تربیتی، روانی، رفتاری و شغلی؛ در موفقیت آنان نقش برجسته و بسزایی دارند.
ساداتی مدرسه را نمونه کوچکی از یک جامعه دانست و افزود: مشاوران و مدیران در رأس برنامه های تعلیم و تربیت مدارس قراردارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانش اموزان را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دنبال می کنند.
وی اظهار کرد: ارائه مشاوره به دانش آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود.
ساداتی با اشاره به اینکه هم افزایی و یاد آوری مکرر مباحث روانی و تربیتی دانش آموزان جزء ملزومات کار مشاوره در مدارس است، عنوان کرد: مشاوران مدارس در جلسات شورای دبیران مسائل روانشناختی را مرور نمایند تا بقیه معلمان نیز این مسائل را در تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در ادامه بالاترین مرجع تصمیم گیری در آموزش و پرورش را مدیران و در کنار آنها مشاوران مدارس بیان کرد و تصریح کرد: نگاه مشاوران به دانش آموزان در مدارس باید یک نگاه عام باشد و تمام نیازهای دانش اموزان هم از نظر علمی و هم تربیتی مد نظر قرار گیرد.
پاسخگویی به سوالات مشاوران، جمع بندی نظرات و اخذ تصمیمات مورد نیاز از دیگر مباحث این جلسه بود.
دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری
ارسال دیدگاه