رئیس دانشگاه فرهنگیان:

آزمون اصلح، مسیری برای انتخاب و گزینش معلم شایسته و باصلاحیت است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون اصلح را در راستای انتخاب و گزینش معلم شایسته و باصلاحیت، توانا، بصیر، فکور، ماهر و قوی به عنوان حلقه وصل نسل و ایفاگر نقش مرجع در زندگی کودکان برای خدمت در آموزش و پرورش با اهمیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون اصلح، مسیری برای انتخاب و گزینش معلم شایسته و باصلاحیت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی در حاشیه بازدید از روند اجرای فرآیند برگزاری آزمون جامع صلاحیت حرفه‌ای معلمان که روز پنج‌شنبه (4 اسفند) به صورت همزمان و حضوری در سراسر کشور برگزار شد، در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه، تربیت معلم را امری حیاتی و از موضوعات مهم هر حاکمیت دانست و گفت: دقت در انتخاب و گزینش معلم شایسته و باصلاحیت از آن حیث که معلمان حلقه وصل نسل بوده و نقش مرجع در زندگی کودکان ایفا می‌کنند بااهمیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هر چه در این خصوص دقت کنیم، خدمت شایسته‌تری ارائه داده‌ایم. این حق مردم بر گردن دولت و حاکمیت است که معلمانی توانا، بصیر، فکور، ماهر و قوی برگزیده شود.

وی با تاکید بر ماموریت و رسالت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مسیر اصلی تامین و تربیت معلم و اهتمام ویژه این دانشگاه در اجرای شایسته آن خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت این دانشگاه و نیاز آموزش و پرورش بیش از این میزان به همین منظور، مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هر ساله آزمون استخدامی برگزار و افرادی از سایر دانشگاه‌ها برای امر معلمی در این آزمون شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به برگزاری دوره کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی برای برگزیدگان آزمون اشاره کرد و افزود: داوطلبان پس از گذراندن این دوره در آزمون اصلح شرکت خواهند کرد.

وی با بیان برگزاری آزمون در 3 مرحله تصریح کرد: در ادامه 2 مرحله آزمون فرهنگی و کارورزی برگزار و آن دسته از کسانی که این 2 مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند به مرحله سوم و آزمون جامع صلاحیت حرفه‌ای معلمی وارد می‌شوند.

صحرایی ادامه داد: افرادی که امروز در سراسر کشور در حال انجام آزمون هستند، مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اردیبهشت امسال در آزمون شرکت و مهر امسال برای معلمی انتخاب شدند.

وی ضمن ابراز خرسندی از نظم اجرای آزمون، برگزاری آن به صورت حضوری و همزمان در سراسر کشور را نشان از اهمیت آن برشمرد و گفت: کسانی که امروز موفق شوند از این آزمون عبور کنند، 30 سال معلم آموزش و پرورش کشور خواهند بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آزمون‌های مجازی از کفایت و کیفیت کافی برای این امر خطیر برخوردار نیستند، اظهار کرد: در همه جای دنیا از آزمون مجازی به عنوان گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر در شرایط بحران استفاده می‌شود. در شرایط عادی آزمون حضوری اصلی و اصیل است.

وی محتوا و سوالات را ناظر به نیازهای افراد در کلاس‌های درس عنوان کرد و افزود: اهتمام دست‌اندرکاران در این است تا سوالات و محتواها متناسب با نیاز معلمان و کلاس درس باشد.

صحرایی در پایان با ابراز امیدواری از بهبود و ارتقای مستمر در اجرای آزمون در سال‌های آتی خاطر نشان کرد: بی‌شک در این آزمون، خالی از اِشکال نبوده‌ایم اما یادگیرنده هستیم و بهتر هم خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار