رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

متقاضیان دارای صلاحیت برای حرفه حساس معلمی انتخاب می‌شوند

مشهد (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت متقاضیان دارای صلاحیت برای حرفه حساس معلمی انتخاب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
متقاضیان دارای صلاحیت برای حرفه حساس معلمی انتخاب می‌شوند

سی‌و‌پنجمین ‌نشست تخصصی معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوعات آخرین وضعیت کانون‌های ارزیابی آزمون استخدامی ماده ۲۸، گزارش آخرین وضعیت ستاد ثبت‌نام استان و بررسی وضعیت نیروی انسانی برگزار شد.

محسن زارعی در این نشست گفت: معلمی شغل نیست و نمی‌توان آن را به‌عنوان شغل تلقی کرد؛ زیرا آموزش، ظرافت‌های خاصی دارد.

وی بیان کرد: ورود نیروی انسانی به دستگاه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین است. مطابق اسناد بالادستی، این ورودی باید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید‌رجایی تامین شود؛ اما به علت کوتاهی‌هایی که در سال‌های قبل اتفاق افتاد، تعادل بین عرضه و تقاضا از بین رفته است. این موضوع، سبب شد تا ما به سوی استخدام از طریق ماده ۲۸ برویم. البته این طرح مزیت‌هایی مانند مفیدتر‌شدن روند هدایت تحصیلی و افزایش جذب در آموزش و پرورش را به دنبال دارد. این درحالی است که گزینش افرادی که نحوه تست‌زنی را به‌درستی انجام می‌دادند، شیوه انتخاب معلم در دوران گذشته بود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شیوه ارزیابی تکمیلی به‌صورت یک روند شبیه‌سازی است، داوطلبان در یک موقعیت شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند که این موقعیت همانند وضعیت شغلی آن‌ها است.

زارعی خاطرنشان کرد: معلم بودن یک ویژگی اکتسابی نیست. فردی که دوست دارد در آینده معلم شود، باید از همان ابتدا خمیرمایه تعلیم و تربیت را در خود داشته باشد. گرچه شناسایی این افراد کار بسیار سختی است؛ ولی ما در وزارت آموزش و پرورش سعی داریم با به‌کارگیری روش‌های جدید، در راستای شناسایی معلمان واقعی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: امسال اولین سالی است که این روش را به کار بستیم و امیدواریم که افراد شایسته را انتخاب کنیم؛ زیرا دانش‌آموزان‌ ما شایسته بهترین‌ها هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار