مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش:

نیازمند به‌روز شدن در انجام گزینش هستیم

تهران (پانا) - مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت با نقاط قوت و ضعفی که در بازرسی‌های صورت‌گرفته از هسته‌های گزینش وجود داشته، به‌روز شدن روند انجام گزینش ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند به‌روز شدن در انجام گزینش هستیم

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش؛ در جلسه‌ای که با موضوع نظارت و بازرسی به صورت وبیناری و با حضور مدیران و اعضای هسته‌های گزینش تشکیل شد، سیدحسین داودالموسوی مدیرکل هیات مرکزی گزینش، ضمن تبریک آغاز ماه شعبان، اهمیت بازرسی از عملکرد هسته‌ها راتشریح کرده و گفت: با نقاط قوت و ضعفی که در بازرسی‌های صورت‌گرفته از هسته‌های گزینش وجود داشته، نیازمند به‌روز شدن روند انجام گزینش هستیم و در همین زمینه آماده دریافت پیشنهادات گزینشگران برای کوتاه شدن مسیر انجام فرآیندهای گزینش، مدیریت و ساماندهی پرونده‌های بایگانی شده، تغییر روش‌های منبع‌یابی، فرآیندهای جذب نیرو و استفاده از مصاحبه‌گران قوی و تغییر ساختار نیروی انسانی خواهیم بود.

وی با اشاره به انتظارات و پیگیری‌های مقام عالی وزارت در خصوص گزینش به اهمیت جذب نیروی انسانی با کیفیت که بتواند در تراز نظام آموزشی کشور حرکت کند، پرداخت و استفاده از راهنمایی‌های مسئولین هیات مرکزی و بازرسان را در زمینه‌های مختلف، راهگشای رفع مشکلات و موانع گزینشی اعلام کرد.

در ادامه، مشاور مدیرکل و مسئول جذب نیرو در هیات مرکزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که در دیدار با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور فرمودند: بازرسی یک نقطه‌ای است که مدیران کشور در سطوح مختلف باید وجود آن را مغتنم بشمارند چون بازرسی ابزار حسن مدیریت است؛ آغاز فرآیند بازرسی از عملکرد هسته‌های گزینش توسط بازرسان هیات مرکزی را مطرح کرد و گفت: بازرسان محترم استان‌ها به مثابه نمایندگان هیات مرکزی گزینش هستند و قرار بر این است که پیام و اهداف مسئولین ارشد گزینش را به اعضا و پرسنل تحت بازرسی خود اعلام کنند.

سیدرسول طالبی با بیان ویژگی‌های یک بازرسی کارآمد از جمله شناخت دقیق از موضوع و محیط مورد بازرسی، شاخص‌های مورد بازرسی، انطباق قواعد و قوانین با عملکرد هسته، نگاه جدی و دقیق به امر بازرسی، محرمانه بودن محتوا و مطالب و... استفاده از تجربیات همکاران هسته‌ها را فرصتی مغتنم دانسته و اهداف فرآیند بازرسی را تبیین کرد.

شایان ذکر است قبل از سخنان مدیرکل هیات مرکزی، امیرحمزه پیروزرام معاون نظارت و بازرسی از هسته‌های گزینش به اهمیت بازرسی با توجه به دیدگاه نوین در انجام فرآیندهای گزینش پرداخته و موضوع کیفیت‌بخشی به گزینش را مطرح کرد.

وی با اشاره به پیگیری و نظارت مقام عالی وزارت به موضوع جذب و گزینش نیروی انسانی، بازنگری در فرآیندهای گزینش را از اولویت‌های کاری دانسته و گفت: برای تسریع در امر کیفیت‌بخشی به فرآیندهای گزینش در هیات مرکزی، کارگروهی با عنوان نظارت و بازرسی تشکیل شده و گروه‌هایی متشکل از مدیران و اعضای هسته‌های گزینش استان‌ها نیز تشکیل خواهد شد تا بحث نظارت و ارزیابی از عملکرد هسته‌های گزینش با جدیت بیشتری انجام گیرد.

امیرحمزه پیروزرام، همیاری همه‌جانبه گزینشگران هسته‌ها را برای رفع نقاط آسیب و بهبود و قوت فرآیندها خواستار شد.

در پایان سیدرسول طالبی، فرآیند بازرسی از عملکرد هسته‌های گزینش را به طور کامل تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار