استعدادهای گزارشگری فوتبال را در نمایشگاه رصتا جذب می کنیم

تهران (پانا) - در نمایشگاه «رصتا» که نخستین سال برگزاری آن است تا کنون ۹۶ سکوی دارای مجوز از ساترا ثبت نام کردند. یکی از این سکوها، رسانه مستقل «طرفداری» است. «طرفداری» که رسانه اختصاصی رویدادهای ورزشی است، برنامه‌های گوناگونی را برای ارائه در نمایشگاه آماده کرده است.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استعدادهای گزارشگری فوتبال را در نمایشگاه رصتا جذب می کنیم

مهدی هژبری؛ سردبیر رسانه «طرفداری» درباره حضور در این نمایشگاه گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته با ستاد برگزاری نمایشگاه، قرار شد یک غرفه 24 متری در یکی از سالن های مناسب نمایشگاه برای برگزاری مسابقات مختلف رسانه طرفداری در نظر گرفته‌ شود. برای این نمایشگاه ما مسابقه گزارشگرشو را طراحی کرده‌ایم که از بازدیدکنندگان تست گزارشگری می‌گیریم. همچنین در روزهای نمایشگاه که فوتبال پخش می‌شود، قصد داریم برنامه سازی کنیم، یعنی کارشناس داوری و کارشناس فنی دعوت کنیم تا آن بازی را برای کسانی که حضور دارند آنالیز کنند و مردم فوتبال را با حضور آن‌ها ببینند. علاوه‌بر این قرار است چند سیستم در غرفه بگذاریم تا کسانی که علاقمند هستند کار خبرنویسی را آموزش ببینند.

او ادامه داد: همانطور که اشاره کردم ما می‌خواهیم مسابقه گزارشگری برگزار کنیم و برنده‌ها را جذب می‌کنیم. به عبارتی این یک مسابقه یک فرصت جدی است. اگر متوجه بشویم که کسی در حوزه گزارشگری یا خبرنویسی حرفی برای گفتن دارد او را برای سال جدید جذب می‌کنیم. بنابراین اگر کسی استعداد کار رسانه چه خبرنویسی چه گزارشگری را دارد به غرفه ما سر بزند.

هژبری با اشاره به ‌اینکه «رصتا» فرصت برقراری ارتباط رسانه‌ها با یکدیگر است، گفت: به نظر من این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا رسانه‌هایی که دارای مجوز از ساترا هستند و کار تصویر می‌کنند، از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. در نمایشگاه، همان‌طور که ما دستاوردهایمان را عرضه می‌کنیم، سایر رسانه‌ها هم به همین هدف حضور پیدا می‌کنند. لذا این یک فرصت است تا از تجربیات آن‌ها بهره ببریم، ایده‌هایشان را ببینیم و ایده‌های خودمان را در معرض نقد قرار دهیم.

سردبیر «طرفداری» همچنین افزود: ما ایده‌هایی برای سال آینده داریم که می‌خواهیم در این نمایشگاه آن‌ها را تست کنیم تا بازخورد مخاطبان را ببینیم. در کل، این فرصت مهمی است برای رسانه‌ها که از نزدیک با مخاطب خود ارتباط بگیرند. در روزهای عادی، ارتباط ما با مخاطبان در این حد است که ما خبر می‌فرستیم و آن‌ها گیرنده هستند اما در این نمایشگاه این فرصت داده می‌شود که آن‌ها نظر بدهند و ما گیرنده باشیم. این اتفاق امتیاز بزرگی است که با مخاطب خود رو در رو گفت‌وگو کنیم، ایده‌های رقبا را ببینیم و ایده‌های خود را بسنجیم.

هژبری با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوبی است، گفت: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد. مهم‌ترین امتیاز این نمایشگاه این است که جنبه سیاسی ندارد و برای کار رسانه‌ای است و همه حضور دارند تا دستاوردهای رسانه‌ای خود را عرضه کنند.

لازم به ذکر است نمایشگاه «رصتا» از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا و بخش‌های دارای ظرفیت هم‌افزایی با این حوزه شامل شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناورانه، بانک‌ها و موسسات مالی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه، توسعه‌دهندگان و شتاب‌دهنده‌ها و … برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی https://rastaexpo.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار