با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و خیرین مدرسه‌ساز

۴ مدرسه خیرساز در شهرک شهید خرازی منطقه ۵ تهران افتتاح و ٢ پروژه مدرسه‌سازی کلنگ‌زنی شد

تهران (پانا) - با هدف توسعه فضاهای آموزشی و گسترش امکانات لازم برای تأمین سرانه آموزشی شهر تهران و تحصیل دانش آموزان، ۴ باب مدرسه خیرساز در شهرک شهید خرازی منطقه ۵ شهر تهران افتتاح و ٢ پروژه مدرسه‌سازی نیز در شهرک صدرا کلنگ‌زنی شد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
۴ مدرسه خیرساز در شهرک شهید خرازی منطقه ۵ تهران افتتاح و ٢ پروژه مدرسه‌سازی کلنگ‌زنی شد

در این مراسم که با حضور ناصر قفلی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ و جمعی از مسئولین استانی و منطقه ای همراه بود؛ ناصر قفلی با ارائه گزارشی از تعداد مدارس ساخته شده و در دست ساخت منطقه ٢٢؛ این منطقه را به واسطه تراکم ساخت و ساز و در نتیجه افزایش جمعیت ساکن در منطقه؛ از لحاظ تعداد مدرسه مورد نیاز؛ کم برخوردار برشمرد و اظهار کرد: در منطقه ٢٢ شهر تهران نیازمند ساخت تعداد زیادی مدرسه هستیم، بنابراین تحقق این مهم؛ مستلزم همکاری و همراهی مشترک میان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، جامعه خیرین مدرسه ساز و همچنین مردم است.

دانش آموزان را با فرهنگ ارزشمند خیری رشد دهیم تا ادامه دهندگان راه خیرین باشند

در ادامه علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در آیین افتتاح ۴ باب مدرسه مزین به نام معصومین(ع) و شهیدان حسین خرازی و قاسم سلیمانی، بر تداوم اقدامات در زمینه مدرسه سازی تاکید کرد.

کریمیان، آینده نگری و نگاه به افق های دوردست را ویژگی انسان های خردمند دانست و اظهار کرد: کسی که با چراغ عقل، مسیر آینده را روشن می کند باید آینده نگر باشد و خیرین مدرسه ساز افراد خردمندی هستند که با نگاه بلند خود در زمینه مدرسه سازی فعالیت می کنند و خوشحالیم که فرهنگ کار خیر در جامعه ما ساری و جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه از دیرباز نیاکان ما به موضوع کار خیر پرداخته اند و متناسب با نیاز جامعه برای خدمت به خلق تلاش می کرده اند و به واسطه موقوفات فراوان و سازندگی های اثربخش، نام خیرین زیادی ماندگار شده است افزود: امروز متناسب با نیاز جامعه حرکت ارزشمندی در کشور ایجاد شده که مردان و زنان بزرگی، آنچه در مسیر تلاش خود به دست آورده اند را صرف مدرسه سازی و تضمین آینده کشور می کنند.

کریمیان تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز دوشادوش دولت در مسیر مدرسه سازی حرکت می کنند و ما نیز می بایست در حوزه فرهنگ سازی کار خیر اقدامات مهم و بزرگی انجام دهیم و کمک کنیم تا با تبیین فرهنگ کار خیر؛ این کار مبارک برای نسل های بعد امتداد داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به تهیه و تولید ١٠ مستند تلویزیونی درباره اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: باید برای آینده و نسل های بعد دانش آموزان را با فرهنگ ارزشمند خیری، رشد دهیم، این ١٠ مستند در ۴ هزار مدرسه شهر تهران و همچنین سینما فلسطین اکران می شود، زیرا دانش آموزان باید بدانند در میان ما افرادی زندگی می کنند که دغدغه فردی ندارند و به فکر مردم هستند. دانش آموزان تا ابد دانش آموز نیستند و نقش پذیری اجتماعی پیدا می کنند، آینده سازان میهن اسلامی با دیدن این فیلم ها همانند خیرین، ادامه دهندگان این راه بزرگ و ارزشمند خواهند بود، به همین منظور ما نیز موظف به اشاعه فکر و اندیشه خیرین در میان دانش آموزان هستیم.

کریمیان با بیان اینکه شناسایی و معرفی خیرین به جامعه، علاوه بر قدردانی از زحمات آنها، عامل کمک به تاریخ شفاهی کشور و نهادینه شدن این فرهنگ در میان جامعه است، گفت: فرهنگ کار خیر به زندگی بهتر و آسایش بیشتر برای مردم کمک می کند به همین خاطر در صدد هستیم تا این فعالیت ها را به یک رخداد و رویداد ملی تبدیل کنیم تا آموزش و پرورش کل کشور خیرین را شناسایی و با معرفی آنها، به استمرار این اقدامات کمک کند و مدیران مناطق نیز در این حوزه باید اهتمام کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مردمی سازی در دولت سیزدهم افزود: در راستای مردمی سازی می بایست به این موضوع توجه داشته باشیم که اولیا در کنار همکاران مدرسه قرار گیرند، زیرا گاهی یک فکر، اندیشه و یا ایده می تواند راه گشا باشد و اولیا مدرسه را از خود بدانند تا با همکاری دوسویه میان خانه و مدرسه؛ نسل نوجوان و جوان را به قله های موفقیت رهنمون کنیم و به خاطر داشته باشیم گام سوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی است که برای تحقق آن نیازمند تربیت نوجوانان و جوانانی در تراز جمهوری اسلامی هستیم.

با دوری از مدیریت متمرکز به سوی مدیریت غیر متمرکز و تصمیم گیری مردمی پیش رویم

همچنین محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ اظهار کرد: طبق سیاست های کلی آموزش و پرورش؛ در تلاش هستیم با دوری از مدیریت متمرکز به سوی مدیریت غیر متمرکز و تصمیم گیری غیر متمرکز و مردمی پیش رویم. تا کنون نیز؛ با مشارکت ها و کمک های منطقه ای و فرامنطقه ای با توجه به نیاز منطقه ٢٢ در حوزه سرانه فضای آموزشی اقدامات ارزشمندی انجام شده است و امروز نیز در آستانه ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه، شاهد افتتاح چند مدرسه و کلنگ زنی دو پروژه هستیم و امیدواریم در سال های آینده این مدارس از بهترین مدارس منطقه ٢٢ و آموزش و پرورش منطقه ۵ و بستر مناسبی برای رشد دانش آموزان منطقه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار